سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رده ممتاز هلال‌احمر در رده بندی جمعیت‌های ملی


مهر/ رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به رده بندی جمعیت‌های ملی در سه رده ممتاز، کارآمد و خنثی، تاکید کرد: هلال‌احمر ایران با اقدامات چشمگیر خود، رده ممتاز را در میان ۱۰ جمعیت برتردنیا به خود اختصاص داده است.

دکتر سید امیر محسن ضیائی در حاشیه بازدید رئیس و اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از سازمان امداد و نجات ضمن تشکر از توجه نماینده‌های مجلس به هلال‌احمر، گفت: هلال‌احمر با توجه به وظیفه قانونی خود، نخستین پاسخگو در امدادرسانی به حوادث کشور است و علاوه بر آن با توجه به عضویت خود در فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، وظایف بین‌المللی نیز بر عهده دارد.

وی با اشاره به خدمات هلال‌احمر در اربعین امسال، توضیح داد: با توجه به این‌که هلال‌احمر همواره در خدمت‌رسانی به جمعیت‌های بزرگ، آماده است، لذا در مناسبت‌هایی چون اربعین و حج خدمات بهداشتی و درمانی لازم را به زائران ارائه می‌دهد.

هلال‌احمر در حج امسال نهادی توانمند و عملیاتی شناخته شد

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه این جمعیت در حج، به‌خصوص حج امسال یکی از توانمندترین و عملیاتی‌ترین نهادها از سوی بسیاری از مسئولان تلقی شده است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز در دیدار با کارگزاران حج بر این مهم تأکید داشتند که باید در حج، عملیاتی وارد شویم و ما نیز در حج امسال و ارائه خدمات پزشکی، عملیاتی عمل کردیم.

ارائه پیشنهاد توجه به موضوعات مهمی چون تاب‌آوری در اصلاح قانون مدیریت بحران

ضیائی با یادآوری اینکه در کشوری بحران‌خیز قرار داریم و علاوه بر آن شاهد تغییرات جدی چون وارونگی جوی و آب‌وهوا هستیم، تصریح کرد: بر این اساس و با توجه به کارشناسی‌های انجام شده در هلال‌احمر، پیشنهاد ما به نمایندگان مجلس این است تا در اصلاح قانون مدیریت بحران از نظرات کارشناسان هلال‌احمر نیز بهره بردیم تا به‌عنوان نمونه موضوعات مهمی چون تاب‌آوری جوامع در حوادث که امروزه در دنیا و مدیریت حوادث به آن توجه بسیاری می‌شود، در لایحه مدیریت بحران گنجانده شود.

وی با اشاره به ضرورت وصول به‌موقع اعتبارات هلال‌احمر، خاطرنشان کرد: هلال‌احمر وظیفه خطیری چون نجات جان انسان‌ها در مواقع بحران را بر عهده دارد، لذا با توجه به حجم و وسعت خدمات خود، نیازمند دریافت به‌موقع اعتبارات است تا بتواند به نحو مطلوبی به مردم خدمات امداد و نجات را ارائه دهد.

هلال‌احمر به‌دنبال جامعه‌ای آماده و تاب‌آور است

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به برنامه‌های هلال‌احمر در زمینه توسعه آموزش همگانی، گفت: اقدامات بسیار مهمی در این زمینه، در دست انجام است تا بتوانیم به جامعه‌ای آماده و تاب‌آور در حوادث دست یابیم و از آنجا که هلال‌احمر همه اقدامات خود را بر پایه جامعه و داوطلبان انجام می‌دهد، این آموزش‌ها کمک بسیاری به بهره‌مندی از توانایی‌های مردمی و داوطلبان به‌خصوص در حوادث بزرگ خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به سایر حوزه‌های فعالیت هلال‌احمر، اظهار کرد: وجود سازمان‌های بزرگ و مهمی همچون جوانان با بیش از ۶۰۰ هزار عضو و داوطلبان با ۲ میلیون عضو، این نهاد به یکی از برترین جمعیت‌های ملی تبدیل شده که با این ظرفیت می‌تواند اقدامات تأثیرگذاری را در حوزه‌های پیشگیری از آسیب‌ها اجرایی کرده و جامعه را به سمت توسعه نوع‌دوستی و محبت بیشتر سوق دهد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
مراسم ارتقاء رده هنرجوی رشته پَرتوآ ابوالفضل مسیبی به رده دانا یک