علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



جنجال‌سازی رسانه قطری درباره لباس تیم امید/AFC تکلیف را روشن کند!


به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که نقش یوزپلنگ ایرانی روی پیراهن تیم‌های ملی ایران از سوی فیفا مورد تایید قرار گرفته بود تا به این گونه در حال انقراض توجه بیشتری شود، اما یکی از رسانه‌های قطری با انتقاد از این نقش روی پیراهن تیم امید در مسابقات قهرمانی آسیا، خواستار توضیح کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا شده است.

سایت «استاد دوحه» در گزارشی با تیتر «پیراهن تیم ایران؛ نقض قوانین فیفا؟» به این موضوع پرداخته و نوشته است: «تیم امید ایران در حالی در مسابقات قهرمانی آسیا به میدان رفت که روی لباس این تیم نقش یوزپلنگ وجود داشت درحالی که به جز نقش فوتبالی نباید چیز دیگری روی لباس‌ها باشد. این اولین بار نیست که لباس ایران چنین تصویری دارد. تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل هم با لباس مشابهی به میدان رفت که تصویر بدون معنا و مضمونی داشت. این در حالی است که در جلسه هماهنگی قبل از شروع مسابقات باید این موضوع بررسی شود ولی به نظر می‌رسد که ایران قوانین فیفا را نقض کرده است.»

این سایت ادامه داده است: «طبق ماده ۴۶ مقررات مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا که در دوحه قطر برگزار می‌شود، لباس تیم‌های حاضر در مسابقات باید توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا تایید شود. طبق اعلام یک منبع آگاه که خواست نامش ذکر شود، در قوانین فیفا لازم نیست لباس تیم‌های فوتبال تصاویر و نقش‌های مختلفی داشته باشد. برای همین هیچ موقع در تاریخ فوتبال چین ندیده‌ایم که روی لباس بازیکنان این تیم تصویر اژدها و یا روی لباس استرالیا تصویر کانگورو که نماد این کشورها است، نقش بسته شود.»

در ادامه این گزارش آمده است: «پس چطور باید این موضوع را تفسیر کرد که تیم ملی ایران در جام جهانی با لباسی با تصویر یوزپلنگ وارد زمین شد و ما باز هم شاهد تکرار آن هستیم؟ تنها توضیح این است که هیچکس به این موضوع اعتراض نکرده است!»

این گزارش در نهایت با طعنه و کنایه عجیب خطاب به AFC تمام می‌شود: «در هر صورت کنفدراسیون فوتبال آسیا باید تکلیف را روشن کند و توضیح بدهد که در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا چرا این اتفاق می‌افتد؛ قبل از آنکه تیم یا تیم‌های دیگری بخواهند با تصویر حیوانات روی پیراهن خود وارد زمین شوند و زمین فوتبال را به جنگل تبدیل کنند!»


ویدیو مرتبط :
کارشکنی قطری ها و شرایط بد تیم امید