سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



طالبان مدعی تصرف شهرستان «خانشین» استان هلمند افغانستان شد


به گزارش ایرنا، گروه طالبان با انتشار اطلاعیه ای افزود که نیروهای این گروه ساختمان فرمانداری و فرماندهی امنیت این شهرستان را پس از یک درگیری شدید، به تصرف خود درآورده است.
درگیری میان طالبان و نیروهای دولتی از چند روز گذشته در این منطقه جریان داشت و طالبان مدعی شده است که این درگیری ها در شهرستان خانشین از ظهر امروز شدت یافت و بعدازظهر نیروهای این گروه توانسته اند شهر را به تصرف خود درآوردند.
منابع رسمی افغانستان در این مورد واکنشی نشان نداده اند.
گروه طالبان همزمان با این درگیری ها، دیروز به فرودگاه شهر قندهار حمله کرد که بر اثر این درگیری بیش از 10 تن از نیروهای طرفین و نیز ده ها تن از غیرنظامیان کشته و زخمی شدند.
نیروهای طالبان و عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش نیز از روز گذشته در استان ننگرهار، واقع در شرق افغانستان، سرگرم نبرد سنگین با عناصر داعش است.
همزمان با این درگیری ها، طالبان در منطقه زیرکوه شهرستان شیندند استان هرات واقع در غرب افغانستان، با گروه انشعابی طالبان به رهبری «محمد عبدالرسول» در حال نبرد است.
رهبر انشعابی گروه طالبان با انتشار یک نوار ویدئویی که امروز در شبکه های اجتماعی منتشر شد، «اختر محمد منصور» جانشین ملا محمد عمر رهبر پیشین طالبان را به قتل ملا عمر متهم کرد.
آساق*1610** 3404

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
طالبان قندوز افغانستان را تصرف کرد