حشرات غذای نسل آینده انسان!


با رشد روز افزون تعداد مردم در جهان مساله تامین غذا به یک بحران تبدیل خواهد شد و مردم خوردن غذای حشرات را به زودی آغا کرده و به وعده غذایی عادی آنها تبدیل خواهد شد.

به همین خاطر شرکت و نهادهای زیادی در حال بررسی استفاده از حشرات به عنوان منبع غذایی انسان ها هستند. افزایش جمعیت تا سال 2050 به معنای نیاز به افزایش 70 درصدی تولید مواد غذایی و سالانه تولید 200 میلیون تن گوشت بیشتر است.

چند روز قبل یک شرکت غذایی در حاشیه یک نشست در وین دانشمندان را به سفره ای عجیب دعوت کرد تا نشان دهد احتمالاً در آینده ای نزدیک باید عادت های غذایی مردم جهان عوض شود. در میزبانی شرکت غذایی سپایزپلن به جای استفاده از گوشت گاو و مرغ در تهیه غذاها از سوسک، ملخ و کرم استفاده شده بود. کریستف تومن، رئیس سپایزپلن در این باره می گوید: ما می خواهیم به مردم نشان دهیم که چگونه می توانند حشرات را مانند غذاهای دیگر بخورند. می خواهیم به آن ها نشان دهیم که حشرات جایگزین بسیار خوبی برای آینده خواهند بود. می خواهیم سطح آگاهی از این موضوع را افزایش دهیم.کارشناسان تخمین می زنند تا سال 2050 جمعیت جهان به بالای 11 میلیارد نفر برسد و تامین موادغذایی برای این تعداد انسان، امری غیرممکن به نظر می رسد.رئیس سپایزپلن می گوید: برای بسیاری از مردم خوردن حشرات برای بار اول خنده دار است، اما ما می خواهیم به آن ها نشان دهیم که این تنها یک امر سرگرم کننده نیست. ما معتقدیم که خوردن حشرات در طی سال های آینده به امری عادی تبدیل خواهد شد.

خوردن انواع غذای حشرات ، غذا با حشرات ، تغذیه با حشرات

خیلی ها می دانند که به ویژه در کشورهای شرق و جنوب شرقی آسیا خوردن حشرات برای مردم عادی است و حتی در خیابان ها به عنوان یک غذای خوشمزه فروش این غذاها رونق دارد.

سازمان خوار وبار و کشاورزی ملل متحد(فائو)، هم سال 2013 در گزارشی به بیش از 2 میلیارد انسان درسرتاسر جهان اشاره کرده که درحال حاضر از حشرات به عنوان مکمل غذایی خود استفاده می کنند.در این گزارش آمده است که سوسک ها، زنبورها و دیگر انواع حشرات به عنوان غذ مورد استفاده انسان ها قرار دارند و پرورش حشرات یکی از متعدد راه های ایجاد امنیت غذایی در جهان است.

خوردن انواع غذای حشرات ، تغذیه با حشرات ، انوع غذا با حشرات

براساس این گزارش، حشرات همه جا حضور دارند و به سرعت تولید مثل می کنند، رشد و انطباق پذیری بالایی دارند و میزان آلودگی که برای محیط زیست ایجاد می کنند نامحسوس است. همچنین بر اساس این گزارش حشرات در تبدیل خوراک به غذای قابل مصرف بسیار مقرون به صرفه هستند، برای مثال جیرجیرک ها نسبت به گاو برای تولید میزان یکسانی پروتئین به 12 برابر غذای کمتری نیاز دارند. در گزارش سازمان ملل پیشنهاد شده که رستوران ها حشرات را به منوی غذایی خود اضافه کنند.

خوردن انواع غذای حشرات ، انوع غذا با حشرات ، کمبود غذا

پرورش کرم در آشپزخانهخبرگزاری فرانسه گزارش داده که دو محقق به تازگی دستگاهی برای پرورش کرم خوراکی در آشپزخانه درست کرده اند. این دستگاه می تواند در هفته 200 تا 500 گرم کرم پرورش دهد تا به مصرف خوراکی برسد. کاترینا آنجر و جولیا کایسینگر که این دستگاه را ساخته اند می گویند نسل آینده به پرورش حشرات احتیاج پیدا خواهد کرد. به گفته آن ها کرم های پرورش یافته توسط آن ها شامل مواد مغذی لازم هستند و کرم ها بیشتر از یک تکه استیک پروتئین،بیشتر از تخم مرغ ویتامین ب 12 و بیشتر از کلم بروکلی فیبر دارند. جولیا کایسینگر می گوید: در آینده ای نزدیک همه مردم یا اکثر آن ها حشرات را خواهند خورد. اولش شاید از لحاظ روانی مشکل باشد اما به تدریج با آن کنار خواهند آمد.


ویدیو مرتبط :
پرواز به شیوه حشرات الگوی نسل آینده پروازها