نت پایانی جشنواره موسیقی فجر نواخته شد/ روحانی، آسرایی و محمد اصفهانی «باربد» را به خانه بردند


به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختتامیه سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر با عبور اهالی موسیقی از فرش قرمز فجر لحظاتی قبل در تالار وحدت آغاز شد.

در طی تاریخ تمامی ادوار برگزاری جشنواره موسیقی فجر، این برای اولین بار است که مراسم فرش قرمز هم در اختتامیه این رویداد موسیقایی برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ در این مراسم علی جنتی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، علی مرادخانی (معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، لوریس چکناواریان، مجید درخشانی، محمد اصفهانی، حجت اشرف زاده، خشایار اعتمادی، محمد سریر، حمیدرضا نوربخش، بیژن بیژنی، شهرداد روحانی، علی تفرشی، حمید حامی، نوید دهقان، اردشیر کامکار، علیرضا قربانی، سالار عقیلی، حریر شریعت‌زاده، سهراب پورناظری، نادر مشایخی، امید حاجیلی، فریدون آسرایی، گلاب آدینه، محمود عزیزی، و ... حضور دارند.

اجرای مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی فجر این دوره، بر عهده بهروز رضوی دوبلور و مجری برجسته رادیو است.

قرار بر این است تا در مراسم اختتامیه، علاوه بر معرفی برگزیدگان در تمامی بخش‌های موسیقی، چند گروه موسیقی از جمله «کامکارها» و «چارتار» به اجرای قطعاتی بپردازند.

اختتامیه سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در حالی در آستانه آغاز رسمی است که ازدحام جمعیت و مخاطبان علاقه‌مند پشت درهای ورودی تالار وحدت به خوبی دیده می‌شود.

20:16 مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی فجر با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران رسما آغاز به کار کرد.

20:21 در ابتدای مراسم اختتامیه، کلیپی برای حاضران پخش شد که به مرور حواشی و متن برگزاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر می‌پرداخت.

20:26 پخش تیزری از اجرای کنسرت‌های موسیقی در جشنواره این دوره و تصاویری از جلسات مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد با هئیت داوران بخش‌های مختلف جشنواره.

20:34 فرزاد طالبی سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به رشد و توسعه کیفی جشنواره موسیقی فجر در طول سه دهه برگزاری، ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد پیشرفت روزافزون موسیقی کشور باشیم.

20:46 حمیدرضا نوربخش در این مراسم با ابراز خرسندی از برگزاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر با تغییراتی نسبت به سال‌های قبل، از در معرض نمایش قرار گرفتن بیش از پیش هنر موسیقی ابراز خشنودی کرد.

نوربخش در ادامه تاکید کرد: متاسفانه با وجود قابلیت‌هایی كه داریم، هنوز نتوانسته‌ایم آنطور که باید در دیپلماسی فرهنگی همراه با دیگر ملل قدم برداریم.

20:50 فیض علی فیض از کشور پاکستان به اجرای موسیقی می‌پردازد.

20:54 پخش کلیپی از رافائل میناسکانیان (پیانیست)، ملک محمد مسعودی و ...

20:56 علی جنتی، حسن ریاحی، علی مرادخانی، برای تقدیر از هنرمندان میناسكانیان، ملک مسعودی، علی گنجه‌ای روی صحنه آمدند.21:07 علی جنتی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این جشنواره جلوه‌گاه سالیانه كوشش اهالی موسیقی است و برگزاری ٣١ دوره این رویداد، روزهای پر امیدی را برای همه كسانی كه به آن می‌اندیشند، رقم زد. بهره گیری از موسیقی در جامعه ایران از همه هنرها بیشتر است.

جنتی افزود: موسیقی از همه هنرها به مردم نزدیکتر است و گردش مالی و مخاطبانش بیش از سایر هنرهاست.

21:18 قطعات موسیقایی «آشوبم» و «آرامشم تویی» از گروه چارتار پخش شد.

21:25 اعلام اسامی برگزیدگان جایزه باربد در بخش های مختلف موسیقی.

21:36 گلاب آدینه جایزه باربد را برای بهترین آلبوم در بخش موسیقی تلفیقی به «ماه و ماهی» حجت اشرف زاده تقدیم کرد.

21:38 اشرف زاده گفت: بسیار ممنون از اعتباری که به ما داده‌اید.

21:43 بااعلام سالار عقیلی، جایزه بهترین خواننده موسیقی پاپ به محمد اصفهانی برای آلبوم «شکوه» اهدا شد.

21:49 خشایار اعتمادی جایزه بهترین آلبوم موسیقی پاپ را به فریدون آسرایی و بهروز صفاریان برای «عشق یعنی» تقدیم کرد.

21:50 بهروز صفاریان با ابراز خرسندی از جدی گرفته شدن موسیقی پاپ آرزو کرد صحبت‌های علی جنتی روزی تحقق پیدا کند.

21:51 فریدون آسرایی آلبوم «عشق یعنی» را به همه مردم ایران تقدیم کرد.

21:53 قطعاتی موسیقایی از سهراب پورناظری و گروهش پخش شد.

21:56 پورناظری اجرای خود را به محمدرضا شجریان تقدیم کرد.

22:14 اعلام شد در بخش ایران فرهنگی، كشورهایی كه تاثیر فرهنگ ایرانی در آنها است، به ٣ برگزیده تقدیرنامه داده می‌شود.

22:17 جایزه باربد برای موسیقی نواحی در حالی به سهراب محمدی برای موسیقی نواحی شمال خراسان تعلق گرفت که وی در سالن حضور نداشت.

22:23 حسین فریدون و محمدباقر نوبخت درحالی برای اعطای تقدیرنامه به آثار کاندیدشده برای بخش ایران فرهنگی به روی سن آمدند که پس از دقایقی معطلی، از طرف مسئولین جشنواره اعلام شد که از دادن تقدیرنامه به این آثار خودداری می کنند.

22:27 در حالیکه حمیدرضا نوربخش و همایون شجریان از نامزدی در بخش بهترین خواننده موسیقی ایرانی انصراف دادند، جایزه این بخش به علیرضا قربانی تعلق گرفت.

22:36 علیرضا قربانی با تاکید بر تغییرات جزئی کیفی جشنواره موسیقی فجر در این دوره اظهار داشت: لازم است تا جشنواره موسیقی فجر اعتماد و بستری مناسب را فراهم بیاورد تا همه هنرمندان این عرصه در آن حضور داشته باشند.

22:41 جایزه بهترین آلبوم باکلام ایرانی در حالی به «نه فرشته ام نه شیطان» تعلق گرفت که تهمورس پورناظری ساعاتی پیش از آغاز اختتامیه انصراف خود را اعلام کرده بود و جایزه را همایون شجریان دریافت کرد.22:43 شجریان با ابراز خرسندی از دریافت این جایزه از پورناظری برای آهنگسازی این آلبوم تشکر کرد و از علاقه مندی خود برای میزبانی از کودکان این سرزمین در اجرای موسیقی خود گفت.

22:45 علی مرادخانی ضمن تشکر از محمدباقر نوبخت و علی جنتی، از دوبرابر شدن بودجه موسیقی خبر داد.

22:56 اجرای گروه کامکارها در تالار وحدت طنین‌انداز شد.

23:10 با خاتمه اجرای گروه کامکارها، سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر هم با تمام فراز و نشیب‌ها به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
بخشی از اجرای محمد اصفهانی در جشنواره موسیقی فجر سال 92