کمبود بودجه داعش / از تورم کمر شکن تا قطع حقوق تروریست ها


در هفته های گذشته در شهر رقه (پایتخت خلافت خود خوانده داعش) گاز مصرفی 25 درصد، گوشت 70 درصد و شکر بیش از 50 درصد افزایش قیمت داشته است.

گروه تروریستی داعش در منطقه تحت تسلط خود در عراق وسوریه با کمبود منابع مالی روبرو است و تورم و کمبود مواد غذایی بسیاری از ساکنان در مناطق تحت تسلط این گروه در سوریه و عراق را به ترک محل وادار کرده است.کمبود بودجه داعش / از تورم کمر شکن تا قطع حقوق تروریست ها

به گزارش عصر ایران خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار گزارشی به نقل از افرادی که به تازگی مناطق و شهرهای تحت اشغال داعش در سوریه و عراق را ترک کرده اند، از تورم افسار گسیخته و کمبود منابع غذایی و سوختی و قطع و کسر حقوق ماهانه برخی از تروریست هایی که برای داعش می جنگند، خبر داد.

بر اساس این گزارش به دلیل قطع برخی از شریان های اصلی قاچاق نفت این گروه تروریستی (از سوی روسیه) و حمله هوایی به برخی از بانک ها و انبارهای نگهداری پول این گروه  (از سوی آمریکا) ، داعش در مضیقه مالی شدیدی است و درآمد این گروه تروریستی به نحو محسوسی کاهش داشته است، به طوری که بر اساس گزارش شاهدان در شهرهایی چون رقه هم اکنون بسیاری از کالاها و خدمات با دلار آمریکا خرید و فروش می شود، این در حالی است که داعش پیشتر از پول خود برای معاملات در داخل مناطق تحت اشغالش استفاده می کرد.

بر اساس روایت افرادی که به تازگی از مناطق تحت تسلط داعش بیرون آمده اند قیمت بسیاری از اقلام مصرفی حتی تا دو برابر افزایش داشته است. در هفته های گذشته در شهر رقه (پایتخت خلافت خود خوانده داعش)  گاز مصرفی 25 درصد، گوشت 70 درصد و شکر بیش از 50 درصد افزایش قیمت داشته است.

از سوی دیگر داعش حقوق کارمندان خود را از ماه دسامبر گذشته به نصف کاهش داده است و حتی دربرخی از مناطق از جمله در شهر فلوجه این گروه تروریستی قادر به پرداخت حقوق ماهانه 400 دلاری به تروریست های عضو این گروه نیست و وعده های غذایی که به تروریست های این گروه داده می شد به دو وعده در روز کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش در شهر فلوجه محکومان از زندان های داعش با پرداخت 500 دلار آزاد می شوند.

با این حال این کمبود منابع مالی به معنای پایان داعش نیست چرا که این گروه تروریستی می کوشد از وضعیت موجود در لیبی استفاده کرده و با فروش نفت در مناطق تحت تسلط این گروه در لیبی منابع مالی جدیدی برای خود ایجاد کند.


ویدیو مرتبط :
ذبح فرهنگ به خاطر کمبود بودجه