سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



از جمع های فامیلی و دوستانه بیزارم


خراسان/ دوستان گرامی، در ادامه بخش «پرسش شما، پاسخ شما» در این شماره نیز تعدادی از پاسخ هایی راکه از سوی شما عزیزان برای یکی از سوالات ارسال شده است، همراه با پاسخ کارشناس می خوانیم.
از کودکی دختری تودار و منزوی بودم. در خانواده خوبی بزرگ شدم؛ اما به من محبت نمی شد و هم سن و سالانم با من همبازی نمی شدند. حالا که ۱۸ ساله هستم از جمع دوری می کنم. درصورتی که نه می ترسم و نه خجالت می کشم اما از جمع های فامیلی و دوستانه بیزارم.
یکی از خوانندگان بدون ذکر نام خود نوشته است، دوست عزیز! انسان هر چقدر خود را از اجتماع و بقیه انسان ها کنار بکشد، روز به روز تنهاتر می شود. شما باید عزمتان را جزم کنید و تصمیم بگیرید مشکلتان را حل کنید. به نظر من، شما مهارت های برقراری ارتباط را نیاموخته اید و احتمالا اعتماد به نفستان هم پایین آمده است. شما باید اطلاعاتتان را افزایش دهید تا در جمع حرفی برای گفتن داشته باشید .
آقا یا خانم فانی از مشهد پاسخ داده است، به نظرم شما فرد حساسی هستید و دوست دارید دیگران همان طور که شما دوست دارید، فکر کنند یا با شما رفتار کنند. راهکار این است که آدم ها را نه سیاه سیاه و نه سفید سفید ببینید و سعی کنید از آن ها چیزی بیاموزید. می توانید موضوعی را به بحث بگذارید و از خرد جمعی بهره ببرید.
دوست دیگری بدون ذکر نام خود نوشته است، دوست عزیز! مشکل شما دو حالت دارد: اول اینکه شما فرد زودرنجی هستید و از این که فردی در جمع با سخن یا رفتارش شما را آزار دهد از حضور در جمع هراس دارید که در این صورت باید با حضور و مدتی تحمل رفتار دیگران بر ترس خود غلبه کنید و دوم این که ممکن است فرد درون گرایی باشید که از خصوصیات بارز افراد درون گرا میل به تنهایی و حضور نداشتن در جمع است.

پاسخ مشاور
نکته ای که درباره رفتار شما اهمیت دارد این است که شما از کودکی تنهایی و منزوی بودن را انتخاب کرده اید. این که گفته اید در خانواده خوبی بزرگ شده اید، نشان می دهد که به ویژگی های مثبت خانواده تان در کنار ویژگی منفی اش که محبت نکردن به شماست، توجه کرده اید.
دلایل بیزار بودن تان از جمع را بیابید
با این حال، اگر شما از جمع، ترس و هراس ندارید و همچنین انسان خجالتی نیستید باید به ویژگی های دیگرتان توجه کنید که باعث بروز این رفتار در شما شده است. گفته اید که از جمع بیزارید که می تواند به این معنا باشد که ممکن است اتفاقاتی در جمع برای شما افتاده باشد که خاطرات ناخوشایندی را برایتان باقی گذاشته است که اکنون باعث کناره گیری شما از جمع می شود.
نکات مثبت تنهایی تان را بررسی کنید
همچنین لازم است به سود و فایده این تنهایی برای شما توجه کرد که شما با این تنهایی چه چیزهای مثبتی را برای خود رقم زده اید که باعث تداوم این رفتار در شما شده است. البته باید به این نکته توجه کنید که نتایج رفتار انسان ها باعث ایجاد عادات رفتاری در آن ها می شود. اگر شما تمایل به تغییر رفتارتان دارید و می خواهید بیشتر در جمع حاضر باشید لازم است ابتدا ببینید که این رفتار چه مزایایی می تواند برای شما داشته باشد و بعد تلاش کنید این نکات مثبت را با در جمع بودن تان هم تقویت کنید تا رفتارتان تبدیل به عادت شود. اگر این رفتار به عادت تبدیل شود، مشکل شما در این زمینه تا حد قابل توجهی حل خواهد شد.
به نکات مثبت در جمع بودن بیندیشید
توجه کنید که اگر شما تنها به نکات مثبت تنهایی توجه داشته باشید و در مقابل به نکات منفی در جمع بودن توجه کنید، خیلی سخت خواهد بود که بتوانید رفتارتان را تغییر دهید و حتی در مواردی غیر ممکن است؛ البته درخور یادآوری است که تغییر عادات رفتاری نیازمند مشاوره با یک روان شناس بالینی است و شما با صحبت با یک روان شناس و تحلیل رفتارتان خیلی راحت تر می توانید اقدام به تغییر رفتارتان کنید.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
چرا باید در جمع های دوستانه زیادی خودمانی نباشیم