سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نفع منازعه سیاسی روسیه و ترکیه برای میوه های ایرانی


نفع منازعه سیاسی روسیه و ترکیه برای میوه های ایرانی

خرداد/متن پیش رو در خرداد منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست

همزمان با عدم وجود دورنمای بهبود روابط آنکارا - مسکو ، ایران از فرصت ایجاد شده برای جایگزین میوه و محصولات غذایی خود به جای محصولات ترکی در بازار روسیه بهره می برد.
سرویس اقتصاد خرداد: همزمان با تشدید تنش دیپلماتیک میان روسیه و ترکیه خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه اشاره می کند که هیچ نشانه ای از رفع این منازعه دیده نمی شود. این موضوع می تواند بر واردات مواد غذایی به خصوص میوه روسیه از ترکیه تاثیرگذار باشد.
به گزارش خرداد، خبرگزاری دولتی روسیه با اشاره به تشدید تنش سیاسی و دیپلماتیک میان مسکو – آنکار اشاره می کند که این مسئله به نفع تولیدکنندگان ایرانی به خصوص در حوزه میوه است چرا که به نظر می رسد ایران می تواند جای خالی ترک را در بازارهای روسی پر کند.
اسپوتنیک در ادامه می افزاید:"ایران در نظر دارد تا صادرات مواد غذایی به روسیه را از طریق مسیر خزر افزایش دهد. "هدایت اصغری" مدیر اجرایی انجمن تجارت ایران در گفت و گو با "اسپوتنیک" در این باره اظهار کرده است که چشم انداز در نظر گرفته شده از سوی دو کشور جایگزین شدن میوه، گوشت و ماهی تولید ایران با محصولات ترکی در بازار روسیه است".

اقای اصغری هم چنین افزوده است که توافق اولیه درباره عمده فروشی ایران در مسکو برای عرضه میوه ها و سبزیجات در پایتخت روسیه صورت گرفته است. او در این باره افزوده است:"60 تن سیب، کیوی، خیار و تولیدات دیگر ایران به همراه حدود 10 میلیون قوطی ابمیوه و کمپوت ایرانی آماده ارسال به روسیه از طریق کشتی هستند. این اقدامی چشمگیر از سوی شرکای روسی بوده است که این کالاها را خریداری کردند و بزودی ارسال خواهند شد".

اسپوتنیک در ادامه به نقل از این مقام مسئول اشاره کرده که ایران اماده است تا به طور کامل تقاضای مصرف کنندگان روسی در حوزه عرضه ماهی، تخم مرغ و گوشت را به بازار آن کشور برآورده سازد".
این مقام مسئول تنها مانع پیش رو تعرفه بالای واردات روسیه دانسته است و گفته که پرداخت عوارض گمرکی بالا سبب می شود تا سود کشاورزان ایرانی کاهش یابد. او ابراز امیدواری کرده است طرف روسی تعرفه واردات را کاهش دهد.


ویدیو مرتبط :
تکذیب صادرات میوه به ترکیه