خیابان‌های لندن را از دید یک اتومبیل خودران ببینید


فوت و فن/ آیا تاکنون دوست داشته‌اید جای یک اتومبیل خودران باشید و دنیا را از دید اتومبیل ببینید؟ اگر این‌طور است با ما همراه باشید تا خیابان‌های لندن را از دید یک اتومبیل خودران تماشا کنید.
شرکتی به نام ScanLab Projects با سفارش مجله نیویورک‌تایمز دید یک اتومبیل خودران را تجسم کرده و آن را به تصویر کشیده است. حالا می‌دانیم اتومبیل‌های خودران چگونه شهرهای ما را می‌بینند و ما را هدایت می‌کنند. اسکن‌های لیزری سه‌بعدی لندن واقعاً جزئیات زیادی دارند و شبیه یک رؤیا به نظر می‌رسند.
جیوف ماناف از مجله نیویورک‌تایمز می‌گوید: «یکی از کاربردهای مهم اسکن سه‌بعدی در سال‌های آینده نه به دست انسان‌ها، بلکه توسط اتومبیل‌های خودران استفاده خواهد شد». برای این که بتوانیم درکی از نحوه انجام اسکن‌ها توسط اتومبیل‌های خودران داشته باشیم، دو طراح معماری یک اسکنر لیزری به یک هوندا سی‌آر-وی متصل کردند و به گشت‌وگذار و اکتشاف پرداختند.
امروزه اتومبیل‌های خودران در خیابان‌ها، در کنار سایر وسایل نقلیه و موانع جاده مسیر خود را از طریق نوعی فناوری به نام لیدار پیدا می‌کنند. لیدار ترکیبی از نور و رادار است. اتومبیل‌های خودران از طریق ارسال نزدیک به یک میلیون انفجار نور در هر ثانیه که توسط چشم انسان دیده نمی‌شوند، می‌توانند محیط اطراف خود را حس کنند. با این حال، نه تنها می‌توانند حس کنند، بلکه می‌توانند محیط اطراف خود را ثبت هم بکنند؛ یعنی یک مدل سه‌بعدی از یک صحنه را بازسازی کنند؛ مدلی که با تغییرات مستمر محل تکمیل شده و وفق پیدا می‌کند.
پروژه اخیر این شرکت تلاش می‌کند دید لیداری اتومبیل را برای ارزیابی انسان بازسازی کند که نتیجه شگفت‌انگیزی داشته است. ماناف می‌گوید: «لندنی که این پروژه نشان می‌دهد، چشم‌اندازی از آثار تاریخی کهن و ساختمان‌های پرنقش‌ونگار است؛ اما بیننده محو تماشای رونوشت‌ها و اشباح دیجیتالی نیز می‌شود. اتوبوس‌های دو طبقه این شهر که چندین بار اسکن شده‌اند، به ساختارهای بزرگ و معمولی تبدیل شده‌اند که زمان را کش می‌دهند و خیابان‌ها را به یکباره مسدود می‌کنند. به نظر می‌رسد ساختمان‌های دیگر تکرار می‌شوند و تق‌تق می‌کنند، ساختمان‌های پارلمان بریتانیا شانه‌به‌شانه ایستاده‌اند. کارکنانی که در وقفه ناهار به سر می‌برند، همچون سیاهرخ‌های اشباح از کناره‌های تصویر بیرون می‌زنند. برج‌های شیشه‌ای همانند دودی در آسمان گم می‌شوند».
لینک دانلود ویدئو
با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

https://telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
خیابان های لندن را از دید یک اتومبیل خودران ببینید