سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عملیات ارتش و عشایر عراق در فلوجه


عملیات ارتش و عشایر عراق در فلوجهفارس/ نیروهای ارتش و عشایر اهل سنت عراق با هدف پاکسازی مسیر حد فاصل «العامریة» با منطقه «السلام»، عملیات گسترده‌ای علیه تروریست‌های داعش در جنوب شهر فلوجه آغاز کردند.

تحولات میدانی غرب استان الانبار به خصوص در حومه جنوبی رود فرات هم چنان به سود ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی در جریان است.
دامنه پیشروهای نیروهای عراقی این روزها به مناطق جنوبی شهر فلوجه هم رسیده است.
شهر فلوجه از مناطق محل تجمع عناصر تروریستی داعش در استان الانبار محسوب می‌شود که توسط بسیج مردمی و ارتش به محاصره درآمده اما عملیات پاکسازی آن به علت اختلافات سیاسی و دخالت های دولت آمریکا آغاز نشده است.
در جدیدترین تحولات میدانی،‌ نیروهای عراقی و عشایر اهل سنت منطقه، عملیاتی را از مناطق جنوبی شهر الفلوجة آغاز کرده‌اند.

به گزارش فارس، هدف از این عملیات، پاکسازی مسیر حد فاصل العامریة با منطقه السلام در حومه جنوب و جنوب غربی شهر فلوجه است.
با وجود تله‌های انفجاری کار گذاشته شده توسط تروریست ها، نیروهای عراقی به نزدیکی منطقه «البودعیج» رسیده‌اند.

از شمال غرب حومه شهر هیت در غرب استان الانبار نیز خبر می‌رسد که عناصر تروریستی داعش از روستای «السهلیة» عقب نشینی کرده‌اند.
از عصر روز گذشته، ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی توانسته‌اند چندین منطقه از جمله «الخالدیة»، «الساعدة»، «مسخن» و «البوعساف» در شرق منطقه البغدادی آزاد کنند. پیشتر نیز روستاهای «فالج»، «الخضارم» و «الورشانیة» از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی شدند.
این روستاها در حدفاصل حومه غربی شهر هیت و منطقه البغدادی قرار دارند.
مسیر ارتباطی شهر هیت تا منطقه البغدادی 24 کیلومتر فاصله دارد و با وجود این که بیش از 85 درصد آن آزاد شده اما به عنوان مسیر امن معرفی نشده است.‌

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
عملیات ارتش عراق در صلاح الدین با حمایت عشایر