دانشگاه‌های تک جنسیتی یک حق در انتخاب دانشجویان است


معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان وجود دانشگاه های تک جنسیتی را یک حق در انتخاب دانشجویان دانست و بر عزم دولت به منظور حمایت و توسعه این دانشگاه ها تأکید کرد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر مجتبی صدیقی درسفر به قم از مجموعه جدید الاحداث دانشگاه حضرت معصومه(س) بازدید کرد و با بیان اینکه دانشگاه حضرت معصومه(س) به عنوان یک دانشگاه به نسبت تازه تأسیس فعالیت های مؤثری انجام داده است، این فعالیت ها را نشانگر اراده این دانشگاه به منظور قوام و استحکام آن دانست و اظهار امیدواری کرد با تکمیل پروژه های در دست احداث آینده مطلوبی در انتظار این دانشگاه باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت رفع کمبودهای دانشگاه حضرت معصومه(س) تأکید و اظهار امیدواری کرد در شرایط پسا برجام و حل مشکلات دولت در زمینه اقتصادی، روند توسعه این دانشگاه شتاب بیشتری گیرد.

معاون وزیر علوم با اشاره به افزایش ظرفیت مراکز دانشگاهی، خواستار توجه بیش از پیش مسئولان در خصوص توسعه رشته‌ای دانشگاه های استان قم شد و افزود: در روند توسعه رشته ای باید از ایجاد رشته های اشباع شده توسط دانشگاه های استان پرهیز کرده و نیازهای استان قم مدنظر قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به ظرفیت های شهر قم به منظور جذب دانشجویان خارجی، وجود مراکزی همچون جامعه المصطفی العالمیه، دانشگاه مفید و دیگر دانشگاه ها در سطح قم را که در زمینه جذب دانشجوی خارجی فعال هستند، بر توجه به ابعاد بین المللی دانشگاه و جذب دانشجوی خارجی تأکید کرد.

دکتر صدیقی خاطر نشان کرد: سازمان امور دانشجویان حداکثر مساعدت خود را با دانشگاه حضرت معصومه(س) به عمل خواهد آورد.

دکتر باقری ثالث رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) نیز در این بازدید طی سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده به رغم محدودیت شدید اعتباری در این دانشگاه پرداخت و خواستار توجه بیشتر مسئولان ذیربط بویژه در شرایط پساتحریم نسبت به دانشگاه حضرت معصومه(س) شد.

رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) اقبال فراوان دانشجویان ممتاز به تحصیل در این دانشگاه را مورد اشاره قرار داد و افزود: تعدادی از دانشجویان این دانشگاه به رغم اینکه فرصت انتخاب تحصیل در بهترین دانشگاه های کشور را داشته اند، این دانشگاه را انتخاب کرده اند.

وی در ادامه قبولی بیش از 70 درصدی دانش آموختگان این دانشگاه در مقاطع بالاتر را بیانگر سطح کیفی آموزشی دانشگاه دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدارهای صورت گرفته با مراجع تقلید، تأسیس این دانشگاه را موجب شعف آنان دانست و توسعه دانشگاه را خواسته آنان برشمرد.

گفتنی است رییس سازمان امور دانشجویان در این بازدید همچنین با حضور در بین دانشجویان دانشگاه حضرت معصومه(س) به خواسته ها و مشکلات آنان رسیدگی کرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
دکتر لنکرانی - تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها