سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



مرضیه وحید دستجردی: 30 درصد کارکنان دولت را زنان تشکیل می‌دهند


مرضیه وحید دستجردی: 30 درصد کارکنان دولت را زنان تشکیل می‌دهندباشگاه خبرنگاران/ نقش و جایگاه زنان امشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور وزیر اسبق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
30 درصد کارکنان دولت را زنان تشکیل می دهندبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مرضیه وحید دستجردی وزیر اسبق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امشب 11 فروردین در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی نقش و جایگاه زنان در جامعه پرداخت.
وزیر اسبق وزارت بهداشت در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر این که مهم ترین مشکل زنان در جامعه کنونی چیست گفت: زنان نیمی از جامعه را تشکیل می دهند به طوری که مسئله خانه و خانواده بر دوش زنان است.
وی با اشاره به این که بار اصلی مسئولیت بر دوش زنان است خاطر نشان کرد: یک زمانی احساس کردیم که در دادگاه ها لازم است قاضی زن داشته باشیم لذا در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی با کمک زنان و آقایان مجلس تصویب کردیم که قاضی مشاور زن در دادگاه ها داشته باشیم.
وزیر اسبق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که بیش از 800 قاضی زن در دادگاه ها داریم، بیان کرد: زنان علاوه بر مسئولیت اجتماعی بر مسئله خانه و خانواده رسیدگی می کنند.
وحید دستجردی با اشاره به مسئله مرخصی 9 ماه زنان افزود: برخی مشکلات بر سر اجرای این قانون وجود داشت به طوری که ممکن است برخی دستگاه ها بگویند تامین اعتبار نداشته اند.
وی با اشاره به این که سنگ بنای جامعه از خانواده تشکیل می شود، گفت: مسئله آسیب های اجتماعی در همه جای دنیا ناشی از این امر است که به خانه و خانواده بهای لازم داده نمی شود.
** 30 درصد کارکنان دولت خانم ها هستند
وزیر اسبق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که خانم های شاغل کارمندانی موفق هستند، گفت: 30 درصد کارکنان دولت خانم ها هستند.
*** در رابطه با نوع مشکلات جامعه زنان نمی توان یک حکم کلی را صادر کرد
شهیندخت ملاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز در رابطه با مهم ترین مشکلات زنان در جامعه امروز بیان داشت: به نظر می رسد که ما یک حکم کلی را در رابطه با نوع مشکلات جامعه زنان نمی توانیم صادر کنیم و گروه های مختلف زنان هر یک بنا به وضعیتی که در آن قرار دارند مشکلات و مسائل خاص خود را دارند که باید متناسب با آن مشکلات برنامه ریزی های لازم را داشته باشیم.
وی با بیان این که در مجموع از نظر مشکلات فرهنگی و قانونی به نظر می رسد که همه گروه زنان مشترکاتی را داشته باشند تصریح کرد: زنان روستایی ، زنان خانه دار، زنان شاغل و دختران تحصیل کرده ما هر کدام مشکلات خاص خود را دارند و زنان شاغل به دلیل وضعیتی که در آن قرار دارند و عدم توازنی که بین کار و زندگی آن ها وجود دارد با مشکلات خاصی دست و پنجه نرم می کنند لذا برای حل مشکلات زنان می طلبد که تمامی قوا با یکدیگر بتوانند به صورت منسجم برای حل مشکلات زنان تلاش و حرکت کنند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه در تشریح تعریف از نهاد خانواده بیان داشت: طبق تعریفی که در جامعه ما وجود دارد یک خانواده متشکل از زن، مرد و فرزندانی است که اعضای یک خانواده را تشکیل می دهند البته باید تاکید کنم که ما شاهد یک تحول ساختاری در نهاد خانواده در دهه های اخیر هستیم که بر اساس این تغییرات به سمت خانواده هسته ای حرکت می کنیم.
*** تدوین اطلس وضعیت زنان و نقشه آسیب های اجتماعی در کشور
ملاوردی در بخش دیگری ازگفتگو در پاسخ به این سوال که آیا تهیدات اجتماعی آسیب شناسی شده است یا خیر گفت: در دو سال اندی که از دولت یازدهم می گذرد یکی از اولویت های ما شناسایی متن موضوع و شناسایی آسیب هایی است که بنیان خانواده و زنان را تهدید می کند.
وی اضافه کرد: اولین اقدامی که در این رابطه شروع کردیم تدوین اطلس وضعیت زنان و نقشه آسیب های اجتماعی در کشور است که بر اساس آن حرکت کردیم و دراحکام پیشنهادی خود در برنامه ششم وضعیت زنان را مورد توجه قرار دادیم و بر اساس آن نیز برنامه ریزی های لازم را مورد توجه قرار دادیم.
در ادامه این گفتگو دستجردی وزیر اسبق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در تعریف علمی از نهاد خانواده گفت: امروز نهاد سنتی خانواده تغییر کرده و ما انواع و اقسام خانواده ها را داریم و آن چه که مهم است این است که بتوانیم در این خانواده ها برنامه ریزی صحیحی داشته باشیم.
وحید دستجردی با بیان این که یکی از انواع خانواده ،خانواده تک محوری است که در آن زنان سرپرست خانوار هستند گفت: آن چه که باید برای آن تلاش کنیم این است که به زنان سرپرست خانوار کمک و از آن ها حمایت داشته باشیم.
*** سفر به فنلاند صرفاً یک سفر مطالعاتی بوده است
در ادامه این برنامه ملاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص سفر هیئتی از کشورمان به کشور فنلاند و این که آیا این سفر برای گرفتن یک الگوی سالم خانواده از این کشور بوده است گفت: ما طبق یک قرارداد و برنامه کاری مشترکی که با یکی از آژانس های سازمان ملل داشتیم و با استفاده از منابع این قرارداد یک گروه مطالعاتی را متشکلی از مشاوران دستگاه های اجرایی و مدیران سازمان های مردم نهاد عازم کشور فنلاند کردیم.
وی با بیان این که یکی از اهداف ما تدوین بسته جامع حمایتی از زنان شاغل در پروسه اجرای سیاست های کلی جمعیتی است گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته کشور فنلاند جز کشورهایی است که بیشترین امتیازات و تسهیلات را برای زنان شاغل قائل شده و توانسته سیاست های خوبی را در این راستا اجرایی کند لذا ما نیز برای مطالعه از چگونگی اجرای این سیاست ها گروه مطالعاتی را به این کشور اعزام کردیم.
***به زودی لایحه اصلاح پاره ای از مواد قانونی مربوط به حوزه زنان و خانواده را ارائه می دهیم
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در بخش دیگری از صحبت های خود درباره خلاء های قانونی در حوزه حقوق زنان و خانواده گفت: مشکلات قانونی در حوزه زنان مطرح است کما این که ما در سیاست های کلی برنامه ششم که ابلاغ شده استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در همه زمینه ها را داریم که می تواند برای ما راهگشا باشد
وی اضافه کرد: در حوزه قانون حقوق زنان و خانواده ما خلاء هایی را در برخی از قوانین مانند قانون مدنی، قانون تعزیرات اسلامی ، قانون مجازات اسلامی و حتی لایحه حمایت از خانواده داریم که بر این اساس ما اقدامات جدی را برای رفع این خلاء ها شروع کردیم و به زودی لایحه اصلاح پاره ای از مواد قانونی مربوط به حوزه زنان و خانواده را ارائه خواهیم داد.
ملاوردی خاطر نشان ساخت: قطعاً اصلاح، بازنگری و وضع قوانین جدید در حوزه زنان و خانواده نیازمند تعامل حوزه های علمیه و قوه مجریه و مقننه است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در رابطه با مرخصی 9 ماهه زایمان نیز بیان داشت: با توجه به پیگیری های مکرری که معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری داشته ما تمام تلاش خودمان را برای اجرای قانون مرخصی 9 ماهه زایمان به کار بستیم و نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که آموزش و پرورش نیز این قانون را از سال گذشته به اجرا گذاشته است.
وی با تاکید بر این که با اجرای این قانون ما باید موضوع امنیت شغلی زنان را نیز تامین کنیم تا آن ها نگران به خطر افتادن امنیت شغلی شان نباشند گفت: آخرین اقدامی که انجام دادیم این است که با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال تدوین بسته جامع حمایتی هستیم و قرار است یک سری مشوق ها را برای کارفرمایان به ویژه کارفرمایان بخش خصوصی در نظر بگیریم.
در پایان این گفتگو دستجردی و ملاوردی درباره میزان تاثیرگذاری حضور بیشتر زنان در مجلس برای حل مشکلات زنان بیان داشتند قطعاً حضور نمایندگان زن در مجلس بسیار موثر و کمک کننده خواهد بود و امیدوار هستیم که حضور پررنگ تر زنان در مجلس دهم به بهبود وضعیت جامعه و نه تنها جامعه زنان کمک کند.


با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
100 درصد مردان و 60 درصد زنان غربی زنا می کنند !!