سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



روغن های مفید برای پوست صورت


799616_749

برخی روغن ها برای پوست صورت بهترین گزینه هستند می خواهیم با بهترین آن ها آشنا شوید و برای پیشگیری از چین و چروک پوست صورت و همچنین بستن منافذ آن از آن ها استفاده کنید

اگر با این ذهنیت روبه‌رو هستید که روغن، پوست صورت شما را منهدم می‌کند، بهتر است یک تجدید نظر جدی در افکارتان داشته باشید. شاید برای‌تان جالب باشد اگر بدانید مردمان مصر باستان، پوست صورت خود را با روغن مورینگال شفاف و شاداب نگه می‌داشتند و خب، این‌روزها دوباره این راز زیبایی پوست سربرآورده و به قول معروف آپ‌دیت شده است.

بنا بر ادعای بهترین متخصصان پوست در سراسر دنیا، روغن پوست شاید کلید گمشده مراقبت‌های پوستی روزمره شما باشد. این « باید» را جدی بگیرید.

آنها می‌توانند چروک‌های شما را محو کنند…

حتما می‌دانید که اشعه ماورای بنفش در مقدار زیاد می‌تواند چه بلایی بر سر پوست شما بیاورد. نتیجه، چین و چروک و البته نقاط قرمزی است که روی پوست صورت جاخوش می‌کند. در همین راستا برخی روغن های صورت انباشته از آنتی‌اکسیدان هستند که در نتیجه می‌توانند ضد پیری هم باشند؛ بنابراین اگر پوست صورت شما از نور خورشید و خشکی آسیب دیده است روغنی با پایه ویتامین E مانند روغن آرگان یا گل پامچال را انتخاب کنید.

آنها آبرسان‌های قدرتمندی هستند…

کاهش دمای هوا ناخودآگاه رطوبت پوست صورت شما را می‌گیرد. روغن‌های صورت درواقع بهترین پادزهر برای این مشکل هستند. در همین راستا، پوست‌هایی که از شدت خشکی قرمز شده‌اند یا گونه‌هایی که خشکی زده و قرمزی‌شان به چشم می‌آید می‌توانند از روغن صورت استفاده کنند. این روغن‌ها که اصولا گیاهی هم هستند در چنین مواقعی می‌توانند خیلی بهتر از لوسیون‌های مرطوب‌کننده به کار شما بیایند؛ البته پوست‌های نرم‌تر باید از روغن نارگیل برای نواحی خشک صورت استفاده کنند. روغن بادام باید برای پوست‌های حساس‌تر استفاده شود.

آنها واقعا از پوست شما محافظت می‌کنند…

از آنجایی که روغن‌ها   لیپوفیلیک یا چربی‌گرا هستند، به‌راحتی به منافذ پوست شما نفوذ می‌کنند. در همین راستا آب و سایر مرطوب‌کننده‌ها را نیز با خود به منافذ پوستی می‌برند آن هم در حالی که مواد سمی و خطرناک برای پوست شما را خارج از منافذ پوست نگه می‌دارند. این روغن‌ها ضمن استحکام حایل‌های محافظتی پوستی، سلول‌های پوستی را هم قوی‌تر می‌کنند؛ به‌خصوص افرادی که در شهرهای پرجمعیت و آلوده زندگی می‌کنند باید برای محافظت از پوست خود در برابر آلودگی و دود، حتما از روغن‌های صورت استفاده کنند.

آنها بهترین چاشنی برای آرایش هستند…

روغن‌های صورت مانند تخم کدو، این قابلیت را دارند که خیلی سریع در سرتاسر پوست پخش شوند و دقیقا آن قسمت‌هایی از صورت را که خشک شده‌اند، رطوبت‌رسانی کنند. به این ترتیب آنها صورت شما را حجم می‌دهند و در نتیجه  فضای مناسبی را برای نشستن آرایش روی پوست صورت مهیا می‌کنند.

آنها منافذ پوست شما را می‌بندند…

برای بستن منافذ پوست می‌توانید طبیعی‌ترین راهکارها را انتخاب کنید. انواع روغن‌هایی که برای درمان‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توانند گزینه مناسبی برای بستن منافذ پوستی باشند. از جمله روغن کنجد که یکی از غنی‌ترین روغن‌ها در بهره‌مندی از آنتی‌اکسیدان است، انتخاب مناسبی در جهت استفاده برای بستن منافذ پوستی است.

مجله زندگی ایده آل


ویدیو مرتبط :
روغن پردیژیوز نوکس برای پوست صورت، بدن و موها!