علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



آغاز فاز انسانی درمان شبكیه چشم با سلول های بنیادی تا 5 ماه آینده /خیرین كمك كنند


دكتر محمود جباروند روز چهارشنبه در حاشیه سمینار فارابی در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار كرد: بیمارستان فارابی به عنوان قطب چشم پزشكی ایران، تحقیق در مورد درمان بیماری های شبكیه از طریق سلول های بنیادی را از 2 سال گذشته آغاز كرده و اكنون فاز حیوانی این تحقیقات را با موفقیت به پایان رسانده است.
وی با یادآوری اینكه فاز انسانی این تحقیقات حدود چهار تا پنج ماه آینده آغاز می شود، توضیح داد: پس از به دست آوردن نتایج مثبت در فاز حیوانی، تلاش داریم از این روش برای ترمیم بافت های آسیب دیده شبكیه در انسان نیز استفاده كنیم.
رییس بیمارستان فارابی اظهار كرد: ابتدا بیماران مبتلا به بیماری شب كوری (RP) در این طرح تحت درمان از طریق سلول های بنیادی قرار می گیرند.
جباروند در مورد افرادی كه در اثر حوادث، تصادفات یا بیماری هایی مانند سكته مغزی دچار كم بینایی یا نابینایی شده اند، نیز گفت: تلاش داریم در ادامه این طرح، افرادی را كه در اثر تصادفات یا برخی بیماری ها دچار آسیب عصب بینایی شده اند، نیز تحت درمان از طریق سلول های بنیادی قرار دهیم.
رییس بیمارستان فارابی خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه سلول درمانی، روش درمانی پرهزینه ای است و بسیاری از بیماران توانایی پرداخت این هزینه ها را ندارند، از افراد توانمند و خیرین تقاضا داریم برای تحت پوشش قرار دادن این بیماران بیمارستان فارابی را یاری دهند.
جباروند افزود: سلول درمانی در مورد بیماری های قرنیه كه از چند سال پیش آغاز شده است، از سوی بیمارستان فارابی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تحت پوشش قرار دارد اما در مورد شبكیه به دلیل اینكه هزینه ها بسیار بالا است، بیمارستان فارابی به تنهایی نمی تواند هزینه ها را پرداخت كند بنابراین نیازمند كمك خیرین است تا بیماران نیازمند بیشتری بتوانند از این خدمات بهره مند شوند.
بیست و دومین سمینار سالیانه فارابی از امروز هشتم تا دهم اردیبهشت ماه در هتل المپیك در حال برگزاری است.
علمی**1834**1440

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
Iran Eye Diseases treatment using Stem cell کاربرد سلول های بنیادی درمان بیماریهای چشم ایران