گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



نيشابور به عضويت اتحاديه شهرهاي تاريخي جهان درآمد


مهر/ فرماندار ويژه نيشابور از عضويت اين شهر در اتحاديه‌هاي شهرهاي تاريخي جهان خبر داد و گفت: اين عضويت به‌زودي طي مراسمي به صورت رسمي اعلام مي‌شود.
غلامحسين مظفري روز پنجشنبه بابيان اينکه اين عضويت فرصتي گران‌بها براي شهر نيشابور است ادامه داد: عضويت در سازمان‌هاي مختلف بين‌المللي آغاز راهي است که به ثمر رسيدن آن، نيازمند حمايت و همراهي تمام دستگاه‌ها است.

وي بيان کرد: طبق مکاتبه انجام‌شده با شهردار کيوتو ژاپن به‌عنوان رئيس شبکه يا اتحاديه شهرهاي تاريخي جهان عضويت شهر نيشابور اعلام شد.

معاون استاندار و فرماندار ويژه نيشابور با اشاره به جايگاه و پيشينه غني فرهنگي و مذهبي و تاريخي نيشابور ادامه داد: شهر نيشابور؛ شهري با داشته‌هاي مذهبي، فرهنگي، تاريخي و علمي است و حضورش در سازمان‌هاي بين‌المللي، فرصتي براي معرفي اين داشته‌ها به تمام جهان است.

غلامحسين مظفري افزود: اين اتحاديه، مهم‌ترين سازمان بين‌المللي حکومت‌هاي محلي براي ميراث تاريخي شهرها به شمار مي‌آيد و هدف آن حفظ اين ميراث و آگاه‌سازي براي حفظ هويت تاريخي شهرهاست.
فرماندار ويژه نيشابور ضمن تأکيد بر اهميت نقش ديپلماسي شهري در توسعه شهر و جذب گردشگر افزود: تبادل دانش و تجربه درباره حفظ بناهاي تاريخي و چگونگي معرفي و استفاده از اين ظرفيت‌ها ازجمله دستاوردهاي اين عضويت است.

مظفري با اشاره به اين مطلب که عضويت در سازمان‌ها و پيمان‌هاي بين‌المللي فرصت و شرايط لازم را براي شکوفايي و استفاده بيشتر از ظرفيت‌هاي ابرشهرنيشابور فراهم مي‌کند و باعث مي‌شود مسئولان و مديران، تعهد و الزام بيشتري براي انجام کارها در خود احساس کنند گفت: عضويت در اتحاديه شهرهاي تاريخي جهان، عرصه همکاري را درزمينهٔ ماي تخصصي به وجود آورده که براي بهره‌گيري از آن، همه بايد همکاري کنند.
اتحاديه شهرهاي تاريخي در سال ۱۹۸۷ در شهر «کيوتو» کشور ژاپن راه‌اندازي شد که دبيرخانه آن نيز در همان شهر قرار دارد و هم‌اينک۱۰۸ شهر از ۶۱ کشور جهان در آن عضويت دارند.

با کانال تلگرامي آخرين خبر همراه شويد

https://telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
توجه دوستان پایه های علم و تکنولوژی جهان به لرزه درآمد