سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



«ائتلاف عربستان» از اعزام نیروهای بحرینی به «عدن» خبر داد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ ستاد «احمد عسیری» سخنگوی ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان سعودی علیه یمن، اعلام کرد که نیروهای جدید بحرینی وارد شهر «عدن» واقع در جنوب یمن شدند.

به گزارش وبگاه خبری تلویزیون «العربیة»، عسیری با اعلام این مطلب مدعی شد که نیروهای بحرینی برای کمک به تامین امنیت عدن به این شهر اعزام شده‌اند.

با آنکه عربستان قصد داشت با تصرف عدن در جنوب یمن، دولت «عبد ربه منصور هادی‌» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن را در آنجا تشکیل بدهد، اما این شهر پس از خروج از ارتش و انصارالله یمن، به قدری ناامن است که هادی پس از دو بار فرار از آن، سرانجام دیروز پس از گذشت هشت ماه از آغاز حملات عربستان، دوباره وارد آن شد.

این وبگاه خبری همچنین افزود: جنگنده‌های ائتلاف عربی سه بار آشیانه موشک‌های وابسته به نیروهای حوثی و «علی عبدالله صالح»‌ رئیس جمهور سابق یمن واقع در جنوب فرودگاه بین‌المللی «تعز» را هدف قرار داده‌اند.

در عین حال از تعز خبر می‌رسد که نیروهای ائتلاف عربستان در حملات خود از غرب شهر تعز شکست خورده‌ و در تصرف تعز که عملیات آن از سه روز پیش آغاز شده، ناکام مانده است.

ارتش یمن در شهریور ماه گذشته در پاسخ به حملات ائتلاف سعودی علیه کشورش، یک انبار سلاح در استان مارب یمن را با موشک هدف قرار داد که به کشته شدن ده‌ها نظامی عربستانی، بحرینی و امارات متحده عربی منجر شد.

در عملیات ارتش یمن در هدف قرار دادن انبار مهمات ائتلاف سعودی در استان مأرب، 45 نظامی اماراتی، 10 نظامی سعودی و پنج نظامی بحرینی کشته شدند.

«ناصر بن حمد» فرزند شاه بحرین در جریان عیادت از مجروحان نظامی کشورش در بیمارستان، خطاب به سربازان کشورش گفت: پنج نفر از ما را کشتند و از شما می‌خواهم که هر کدام از شما پنج نفر از آنها (یمنی‌ها) را بکشید.

همزمان با این مقام بحرینی، «ضاحی خلفان» معاون رئیس پلیس دبی نیز در واکنش به کشته شدن دهها نظامی اماراتی در یمن با اظهاراتی تند و عصبانی خواهان نابودی شهر صعده و انصارالله یمن شده بود.

حملات هشت ماهه ائتلاف نظامی عربستان سعودی به یمن، تا کنون به شهادت بیش از هفت هزار یمنی منجر شده است.

انتهای پیام/ص


ویدیو مرتبط :
اخطار ناوگروه ۳۴ ارتش به نیروهای ائتلاف در خلیج عدن