سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تأثیر فیزیوتراپی بر درمان دیابت/ روزانه ۲۰ دقیقه ورزش هوازی انجام دهید


محمد جواهریان در گفت‌‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، اظهار داشت: با توجه به اینکه دیابت یک بیماری متابولیک و عمومی برای بدن به شمار می‌رود، این مساله مدنظر قرار گرفته شده که از طریق فیزیوتراپی بتوان این متابولیسم بیمارگونه را به یک متابولیسم طبیعی تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از فیزیوتراپی برای درمان دیابت در دنیا مدنظر قرار گرفته است، افزود: فیزیوتراپ‌ها می‌توانند با نسخه ورزشی و فعالیت منظم بدنی متابولسیم فرد دیابتی را به متابولیسم یک فرد عادی تبدیل کنند. این موضوع در انجمن‌های علمی دنیا مطرح شده و می‌تواند در درمان دیابت بسیار موثر واقع شود.

کارشناس ارشد فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه افراد دیابتی دارای نوسانات قند خون هستند و این موضوع موجب آزار و اذیت آنها می‌شود، گفت: تمرین‌های ورزشی سبب می‌شود که این نوسانات کاهش یابد، لذا توصیه می‌کنیم برنامه‌های ورزشی در دستور کار افراد دیابتی قرار گیرد.

به گفته جواهریان افراد مبتلا به دیابت که می‌خواهند از طریق ورزش دیابت خود را تحت کنترل درآورند بیان داشت در هفته اول هفته‌ای سه نوبت ورزش هوازی به مدت 20 دقیقه لازم است که پیاده‌روی آهسته از جمله ورزش‌های هوازی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه مهمترین اصل درمان و کنترل دیابت ورزش و فیزیوتراپی است که در کنار تغذیه و دارودرمانی توصیه می‌شود، خاطر نشان کرد: فیزیوتراپی قادر به کنترل دیابت و عوارض آن است و می‌تواند در مبارزه با این بیماری موثر واقع شود.

انتهای پیام/

 

 

 


ویدیو مرتبط :
گناهانی که روزانه انجام می دهید!