سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چرا مایکروسافت 250 میلیون دلار را صرف خرید SwiftKey کرد؟


چرا مایکروسافت 250 میلیون دلار را صرف خرید SwiftKey کرد؟  دیجیاتو/ همانطور که پیشتر در خبرها خواندید مایکروسافت تایید کرد که مشغول خرید SwiftKey است؛ همان شرکتی که در لندن مستقر است و یک اپلیکیشن محبوب را برای اندروید و iOS ساخته. این غول نرم افزاری حتی خبر داده که همه 150 کارمند SwiftKey را هم جذب خواهد کرد.

خبر این قرارداد نخستین بار توسط فایننشال تایمز گزارش شد و گفته می شود ارزشی بالغ بر 250 میلیون دلار داشته باشد و در راستای خریدهایی صورت می گیرد که در آنها تمرکز مایکروسافت روی اپلیکیشن های صرفا مختص به اندروید یا iOS قرار دارد.

مایکروسافت اعلام کرده «این خرید مثال خوبی از تعهد آن در ارائه نرم افزارها و سرویس هایش برای پلتفرمهای مختلف است». حالا این شرکت بر آن است تا «تکنولوژی اصلی و هسته ای SwiftKey را در تمامی محصولات و سرویس های خود به خدمت بگیرد».

در اینجا دلایلی را برای شما مطرح می کنیم که نشان می دهند مایکروسافت احتمالا این خرید را نهایی کرده است:

SwiftKey بیشترین استفاده را از هوش مصنوعی برده و بر اساس اعلام بنیانگذارانش با پیش بینی کلمات مورد نظر کاربران، حدودا 10 تریلیون اشاره روی نمایشگرهای تاچ را کم کرده که برابر با 100 هزار سال است.
هوش مصنوعی از اهمیت بالایی برای مایکروسافت برخوردار بوده تا جایی که این شرکت علاوه بر ساخت اپلیکیشن های مبتنی بر این دانش، شرکت هایی که در این زمینه فعالیت های درخشانی داشته اند را نیز خریداری می کند. مایکروسافت ریسرچ همان بازوی تحقیقاتی این شرکت ساکن ردموند است که هزار محقق و دانشمند دارد و پیش بنی کرده اند هوش مصنوعی ترند بزرگ بعدی در سال 2016 خواهد بود.

مایکروسافت اعلام کرده که کل تیم SwiftKey را جذب خواهد کرد و برخی از آنها را روی پروژه های تیم مایکروسافت ریسرچ به خدمت می گمارد.

با خرید SwiftKey، غول نرم افزاری به دانش عظیمی در مورد هوش مصنوعی دست پیدا می کند که به واسطه فعالیت 150 محقق آن به دست آمده و می تواند از این دانش در تکنولوژی های تولیدی خود بهره بگیرد.

مایکروسافت دیگر اپلیکیشن های صرفا مختص به اندروید و آیفون را هم خریداری کرده که از آن جمله می توان به اپ تقویم سان رایز و اپ ایمیل Accompli اشاره کرد که با اوت لوک کار می کند.
تکنولوژی کلیدی به خدمت گرفته شده در تمامی این اپ ها در سرویس های مختلف مایکروسافت نظیر اوت لوک به خدمت گرفته شده و باعث می شود که جای پای این شرکت روی پلتفرم های رقیبش محکم تر شود. در حال حاضر SwiftKey بیش از 300 میلیون کاربر دارد و برای ویندوز فون موجود نیست.

این مساله به خصوص از آن جهت اهمیت می یابد که ویندوز فون روند نزولی خود را ادامه می دهد. در سه ماهه منتهی به ژانویه 2016، این شرکت تنها 4.5 میلیون دستگاه لومیا را به فروش رساند در حالی که فروش اپل برابر با 75 میلیون دستگاه بود.

مایکروسافت پیشتر کار روی نسخه ای از کیبورد مختص به خود به نام ورد فلو را آغاز کرده که مخصوص به آیفون است. با این همه این کیبورد برای همه کاربران آیفون هم قابل دسترس نیست و خرید SwiftKey می تواند پروژه ورد فلو را دستخوش تغییراتی نماید.
جالب است بدانید که ورد فلو در سال 2014 نامش را به عنوان یکی از سریع ترین کیبوردها برای تایپ در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رساند و این نکته ایست که SwiftKey در زمان انتشار خبر خریده شدنش توسط مایکروسافت به آن اشاره کرد.


خرید SwiftKey مایکروسافت را در کانون توجه رسانه ها قرار می دهد و به توسعه دهندگان، مهندسان و صنعت تکنولوژی این سیگنال را می دهد که شرکت مورد بحث دقیقا در همان حوزه ای فعالیت می کند که مردم می خواهند.
از طرف دیگر ساتیا نادلا پیشر تلاش هایی را برای ایجاد یک محیط کاری مطلوب انجام داده و استراتژی های تازه ای را در خصوص استفاده از موبایل در این شرکت اتخاذ کرده مثلا اینکه حتی مدیران عالی رتبه مایکروسافت نیز می توانند از آیفون استفاده کنند.

وی همچنین تلاش هایی را هم در جهت تلطیف ایده های تند مطرح شده توسط بالمر انجام داد و برای نمونه از مدیران و کارمندان درخواست کرد که یکدیگر را رتبه بندی نمایند.

و اما خرید استارتاپ های موفقی که اخیرا توسط مایکروسافت زیر چتر مدیریتی نادلا انجام می شود (برای نمونه Wunderlist) نشان می دهد که تغییرات مفید بوده اند و حالا حتی برخی از شرکت ها دوست دارند که توسط مایکروسافت خریداری شوند.

این خرید اما در نهایت می تواند به پیشبرد تلاش های مایکروسافت در زمینه هوش مصنوعی بیانجامد و در کنار آن، حضورش در اندروید و آیفون را از آنچه پیشتر بود پررنگ تر نماید.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: دیجیاتو


ویدیو مرتبط :
80 هزار دلار در 4 ماه صرف واردات پورشه