علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



کشف بزرگترین حشره جهان/ امیدهای تازه برای ساکن شدن در فضا


کشف بزرگترین حشره جهان/ امیدهای تازه برای ساکن شدن در فضامهر/ مهمترین رویدادهای علمی و فناوری در هفته ای که گذشت به شرح ذیل است:
محققان دانشگاه فناوری کوینزلند استرالیا با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی توانستند گوش مصنوعی و البته بسیار طبیعی را برای یک دختر بچه تولید کنند.

گوش مصنوعی
در این هفته رصدخانه استراتوسفریک رصدی مادون قرمز (SOFIA) متعلق به آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا) برای نخستین بار طی ۴۰ سال گذشته موفق به شناسایی اتمهای اکسیژن مورد نظر در لایه های فوقانی اتمسفر مریخ موسوم به «مزوسفر» شد.

مریخ
محققان چینی موفق به کشف حشره ای با بیش از نیم متر طول شدند این حشره عنوان «طولانی ترین حشره دنیا» را به خود گرفت.

حشرات
محققان موسسه تحقیقاتی «شیخ زاید» امارات روباتی را با نام «روبات مستقل بافت هوشمند، (STAR) » ساختند که قادر به بخیه زدن است.

روبات
در هفته ای که گذشت محققان آمریکایی برای اولین بار موفق به پرورش جنین به مدت ۲ هفته در خارج از رحم مادر شدند.

جنین
محققان دانشگاه «هاروارد» آمریکا ورقه هایی ارزان قیمت تولید کردند که می توان بر روی آن نمونه خون، ادرار و بزاق دهان را قرار داد و در کوتاه ترین زمان ممکن، ویروس زیکا را تشخیص داد.

زیکا
در این هفته کوچکترین ویدئو پروژکتور جیبی و قابل حمل جهان با وزن ۳۰۷ گرم توسط کمپانی تایوانی تولید و عرضه شد.

ویدئو پروژکتور
محققان دانشگاه ملی علوم و فناوری MISIS روسیه باتری بتا ولتیکی را تولید کردند که هسته ای است و با ایزوتوپ های نیکل ۶۳ ساخته شده و عمر مفید آن بیش از ۵۰ سال است.

باتری
در هفته ای که گذشت محققان دانشگاه FEEC برزیل ویلچری را طراحی کردند که می تواند با حرکت سر، صورت یا قرنیه چشم کنترل شود. در ساخت این ویلچر هوشمند از شیوه BCI که همان ارتباط مغز با وسیله خارجی است، استفاده شده است.

ویلچر
محققان آمریکایی پوست نامریی را تولید کردند که با قرار گرفتن بر روی پوست می تواند موجب بر طرف کردن چین و چروک شود.

پوست
در هفته ای که گذشت ناسا در تازه ترین کنفرانس خبری خود از کشف نزدیک به ۱۳۰۰ سیاره جدید خبر داد و از این حیث می توان گفت که بشر بیش از هر زمان دیگری به کشف سیاراتی امیدوار است که ضمن برخورداری از ویژگی های مشابه با زمین، امکان ادامه حیات نیز داشته باشند.




منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
بزرگترین و مخوف ترین مار جهان کشف شد