علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



استفاده از ضد بالگردهای «شاهر و باهر» در رزمایش ارتش


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، در مرحله پایانی از رزمایش محمد رسول الله(ص) ۳ نیروی زمینی ارتش پهپاد های این نیرو با پرواز در آسمان منطقه رزمایش به شناسایی مواضع، استحکامات، تجهیزات و نیروی انسانی دشمن فرضی پرداختند و پس از شناسایی و عکسبرداری تمامی اطلاعات را به یگان های واکنش سریع مستقر در منطقه رزمایش ارسال کردند.

در ادامه مرحله پایانی رزمایش یگان های واکنش سریع پس از شناسایی دقیق منطقه با پشتیبانی آتش سنگین جنگنده بمب افکن های نیروی هوایی ارتش و بالگردهای هوانیروز بر مواضع تجهیزات سبک و تجهیزات سنگین پیشروی دشمن را متوقف کردند و نیروهای خودی توانستند با استفاده از سلاح های تک تیر انداز و دیگر سلاح های بومی و پیشرفته مواضع دشمن را مورد هدف قرار دهند.

همچنین در روز پایانی رزمایش، عملیات های برن، هلی برن و اسلینگ توسط هوانیروز صورت گرفت و اجرای عملیات جنگ های نوین توسط یگان جنگال تیپ ۱۷۷ پیاده انجام شد.

ایجاد اِشراف اطلاعاتی با هماهنگی سامانه های مختلف اطلاعاتی نیروی زمینی ارتش در حوزه جمع آوری اخبار نیروهای فرا منطقه ای از جمله اقدامات روز پایانی رزمایش محمد رسول الله(ص) ۳ بود.

ایجاد زمین مسلح یکی از بخش های مهم عملیات روز پایان رزمایش بود که توسط مهندسین جوان و توانمند سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش با موفقیت انجام شد.

همچنین در این رزمایش از سلاح های بومی از قبیل ضد بالگردهای شاهر، باهر و موشک بهینه سازی شده تاو که بر بالگردهای هوانیروز نصب شده بود استفاده شد.

فرمانده نیروی زمین ارتش در خصوص پیام رزمایش گفت: ما رزمایش ها را برای حفظ آمادگی روحی و رزمی برگزار می کنیم. پیام این رزمایش برای دوستان و همسایگان منطقه، صلح و دوستی و برای دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پاسخی سخت و خشن خواهد بود.

لازم به ذکر است همراه با برگزاری رزمایش در منطقه اقدامات مردم یاری به ویژه در بخش های پزشکی با برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه تربت جام که با بخش های ویژه دندانپزشکی اورژانس اتاق عمل جرایی انجام شد و بالغ بر ۲۰۰۰ نفر از ساکنین منطقه را به صورت رایگان تحت پوشش فعالیت های پزشکی خود قرار داد.


ویدیو مرتبط :
تک تیرانداز پرقدرت ایرانی شاهر ، سلاح جدید ارتش