گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



جهان نما/ آبشار کایتور، جواهری در دل جنگل‌های گویان


کجارو/ آبشار‌ها همیشه از محبوب‌ترین پدیده‌های طبیعی بوده‌اند و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند. حال اگر این آبشار‌ها در فضایی سرسبز و بکر باشند و با قدرت زیاد از صخره‌ها سقوط کنند، لذت دیدن آن برای همه‌ی ما دوچندان خواهد بود. در این مقاله به یکی از این زیباترین آبشار‌های دنیا می‌پردازیم. در ادامه با کجارو همراه باشید.

آبشار کایتور در پارک ملی با همین نام قرار دارد. هدف از تاسیس این پارک حفاظت از طبیعت بکر و شگفت انگیز اطراف بوده است. در قلب این منطقه، آبشار کایتور بعنوان جواهری با ارزش قرار گرفته است. این آبشار حدود 226 متر ارتفاع دارد و شدت جریان آبی که از آن می‌گذرد جز قویترین جریان‌های آبی جهان محسوب می‌شود.

این آبشار حقیقتا منحصر به فرد و فراموش نشدنی است و علاوه بر آن، برای دیدن این آبشار باید از میان جنگلی قدیمی، بارانی و مه‌آلود عبور کنید که تجربه‌ای شگفت انگیز خواهد بود. کسانی که اهل ماجراجویی هستند، از ایستادن روی لبه‌ی پرتگاه و به پایین دره نگاه کردن هم لذت زیادی می‌برند. در ضمن، برآورد شده که عمر صخره‌های این ناحیه به حدود ٣ میلیون سال قبل بر‌می‌گردد.

گردشگران می‌توانند همه فصل‌های سال به این منطقه سفر کنند. با این حال در فصل‌های بارانی شدت و قدرت آبشار بیشتر خواهد بود. به شما پیشنهاد می‌کنیم در صورتی‌که قصد بازدید از این آبشار را دارید، یا از ماه می تا اواسط آگوست به این منطقه سفر کنید یا اواسط ماه نوامبر تا ژانویه را برای سفر انتخاب کنید.


ویدیو مرتبط :
آبشار در دل کوچک میدان-جنگل ابر