فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



جواد نوروزبیگی تهیه کننده صوری ما بود/ در سینمای ایران هر کسی باند خودش را دارد


به گزارش خبرگزاری فارس، خسرو معصومی در پاسخ به این سوال که چرا فیلم «تابو» را در گروه هنر و تجربه اکران کردید، گفت: احساسم  این است که فیلم «تابو» در هنر و تجربه نباید اکران می شد و پیشنهاد جواد نوروزبیگی که تهیه کننده صوری ما بود. تهیه کننده اصلی آقای امامی بود. ایشان گفت در این گروه بهتر دیده می شود. اما من بعدها فهمیدم در این گروه بیشتر فیلم های لوباجت که با هزینه های کمی ساخته می شود، اکران می شود که با فروش در درازمدت می تواند کارگردان را نجات دهد و به او اجازه دهد فیلم بعدی خود را بسازد. من احساس می کنم جای این فیلم در این گروه نیست و این کابوس من است که احساس می کنم جای دیگران را تنگ کردم و برای این موضوع از دوستان دیگر عذرخواهی می کنم.

بزرگترین مشکل در هنر و تجربه نبود تبلیغات برای فیلم های این گروه است. شما یک بیلبورد برای «تابو» نمی بینید! من فکر می کردم که فیلم «تابو» در 8 سینمایی که این فیلم را اکران می کنند هر روز یک سانس در این سینماها دارد. اعتراف می کنم که اشتباه کردم. نمی دانستم «هنر و تجربه» این است. برای فیلم بعد خود قبل از صحبت با تهیه کننده اول با پخش کننده صحبت میکنم اگر او پذیرفت بعد سراغ ساخت می روم.
معصومی با انتقاد از وضعیت فعلی سینما گفت: فیلم «من سالوادور نیستم» الگوی شما است؟ الگوی شما چیست؟ من هیچگاه به دنبال ساخت فیلم پرفروش نبودم. من همواره به دنبال ایجاد جذابیت هایی بودم که مخاطب را به هیجان آورد.

اگر سرتیپی فیلم «تابو» را پخش می کرد فیلمم پرفروش می شد. همین فیلم «خشم و هیاهو» بسیار فیلم پرفروشی می توانست باشد، اما نشد. معادلات بسیاری در پخش تعیین کننده است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر فیلم بعدی خود را به سرتیپی بدهید، پرفروش می شود؟ گفت: بله شک نکنید. صد در صد. اما اگر سرتیپی ما را در دفترش راه دهد، ما افتخار می کنیم؟ هرکسی در سینمای ایران باند خود را دارد. ما را به باند خود راه نمی دهند!

علی سرتیپی، مدیرعامل فیلمیران در برنامه هفت با اشاره به صحبت های خسرو معصومی درباره پخش فیلم «تابو» گفت: قطعا موفقیت فیلم به استقبال مردم بستگی دارد. فیلم باید با مردم ارتباط برقرار کند. این فیلم(تابو) مشکل ارتباط برقرار کردن داشته است. ما خودمان این فیلم را پردیس کوروش هم اکران کرده ایم و بعضا 5 یا 7 نفر در سالن بوده اند که این به مافیا مربوط نمی شود. خود فیلم باید خمیره را داشته باشد. مشکل من با فیلم آقای معصومی خود فیلم است. چه فیلم را در پنجاه سالن پخش کنیم چه یک سالن!

انتهای پیام/ج
 


ویدیو مرتبط :
انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران