سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



بارداری/ بایدها و نبایدهای مراجعه به دندانپزشک در دوران بارداری


بارداری/ بایدها و نبایدهای مراجعه به دندانپزشک در دوران بارداریخراسان/ زنانی که قصد دارند بچه‌دار شوند، باید قبل از بارداری با پزشک متخصص مشورت کنند. به گزارش فارس، مهرناز رادمهر متخصص زنان و زایمان گفت: زنان باردار به دلیل تغییرات هورمونی که در بدنشان ایجاد می‌شود، دچار ورم لثه‌ها می شوند که این امر بهداشت دهان مادر را با مشکل مواجه می‌کند.وی افزود: بهترین روش برای مقابله با این نوع مشکلات، پیشگیری است، مادرانی که قصد دارند بچه‌دار شوند حتما قبل از بارداری باید با پزشک متخصص مشورت کنند .
متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: اگر مادران بعد از باردار شدن با مشکل دندان درد مواجه شدند بهترین زمان برای درمان آن سه ماهه دوم است.
اگر در سه ماهه اول و سوم با درد دندان مواجه شدید به هیچ وجه جای نگرانی نیست. در صورت وجود این مشکل با مشورت دکتر خود و دندانپزشک مورد معالجه قرار بگیرید.متاسفانه در بین زنان این باور اشتباه وجود دارد که هرگز نباید در دوران بارداری به دندان پزشک مراجعه کرد، این درست نیست بلکه فقط باید دندانپزشک متوجه باشد که شما باردار هستید و از بی‌حسی‌هایی استفاده کند که برای مادر و جنین خطرناک نباشد.متخصص زنان و زایمان ادامه داد: برای مثال آمپول‌های بی‌حسی که دندانپزشکان استفاده می‌کنند معمولا لیدوکائین و حاوی آدرنالین است و ممکن است بعد از تزریق باعث افت فشار شود و چون معمولا مادران باردار فشار پایینی دارند با مشکل مواجه می‌شوند؛ به همین دلیل از آمپول‌هایی که آدرنالین نداشته باشد؛ مانند آمپول "سیتانست" استفاده می‌شود.
رادمهر درباره عصب کشی دندان در دوران بارداری نیز گفت: بهتر است در این زمینه تا حد آرام کردن درد دندان مادر پیش رفت و باقی کار را به بعد از زایمان مادر موکول کرد و از رادیوگرافی دندان در زمان بارداری پرهیز کرد زیرا برای جنین بسیار خطرناک است.






منبع: خراسان


ویدیو مرتبط :
تغذیه دوران بارداری، بایدها و نبایدها