فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



امید هنر انقلاب-قاسم اسماعیلی دهكردی*


در میان این‌ همه مناسبت‌های تقویمی گوناگون كه در طول سال می‌آیند و می‌روند، نكته جالب برخوردهای كلیشه‌ای با آن‌ها و رفتار ما است كه در طول سال در جهت دیگری است و به طور مثال در روز هوای پاك برخلاف عملكردمان در طول سال سعی می كنیم،رفتاری مناسب آن روز را داشته باشیم و دوباره از فردای آن روز به زندگی عادی خود بر می‌گردیم و بی‌خیال هوای پاك می‌شویم.
اما در مورد روز هنر انقلاب كه در چند سال اخیر به شكل پررنگ‌تری به آن پرداخته می‌شود می‌توان امیدوار بود كه دچار این عنوان‌زدگی و روزمره‌گی‌های سایر روزهای تقویمی نشود.
امروز حوزه هنری خود را پرچم‌دار و متولی اصلی هنر انقلاب اسلامی می‌داند و تلاش می‌كند كه سمت و سوی تولیدات و برنامه‌هایش در جهت رسیدن به این هدف باشد.
اگرچه راه، راه دشواری است و دست‌یابی به آن‌چه مطلوب است یك دفعه اتفاق نمی‌افتد اما حركت در مسیر درست و در جهت مناسب به عنوان اولین گام موثر در این راه امیدوار كننده است.
تغییرات بسیار زیادی كه در سال‌های اخیر و با سرعت فراوان در سبك زندگی ایجاد شده و می‌شود.
نگرش انسان امروز را نسبت به گذشته تغییر داده است و آهنگ این تغییرات آنچنان سریع است كه كار اهالی فرهنگ را دشوار و دشوارتر می‌كند.
دل مشغولی ما نسبت به اقتصاد و معاش در بسیاری از موارد فرهنگ را به حاشیه رانده است و در باورمان نقشی تزئینی برای آن متصور شده‌ایم.
حال آنكه به تعبیر رهبر فرزنه انقلاب 'فرهنگ به معنای هوایی است كه ما تنفس می‌كنیم'
'و تمركز دشمنان بر روی فرهنگ بیشتر از همه جاست'
هنر انقلاب به عنوان یكی از عناصر مهم و تاثیرگذار در فرهنگ، هنری است دردمند و خیرخواه، امید می‌دهد و افق‌های روشن را می‌نمایاند، هدف اصلی ‌اش سرگرمی و تفنن نیست گرچه باعث نشاط در جامعه می‌شود.
دست‌یابی به چنین هنری كه بتواند با مخاطب بی حوصله امروز كه در معرض انواع و اقسام تهاجمات فرهنگی و تكنولوژی‌های جدیدی است كه سرعت ورودشان در زندگی اجازه آموختن فرهنگ استفاده درست از آنها را نمی‌دهد .
كاری بسیار ظریف و دقیق است كه هم باید در حیطه‌ی نظری و تئوری به آن پرداخت و هم در حیطه‌ی عمل و اجرا.
هنر انقلاب برای حوزه هنری تنها در عنوان یك روز خلاصه نمی‌شود بلكه سر لوحه تمام تولیدات و فعالیت‌ها در طول سال است ، باشد كه با تلاش بیش از پیش بتوانیم به این مهم دست یابیم .
تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.
*معاون فرهنگی هنری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری
2097

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
قاسم اسماعیلی