سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران: تحصیل در مدارس فرهنگ رایگان است


مهر/ مدیرکل آموزش و پرورش شهر با بیان اینکه تحصیل در مدارس فرهنگ رایگان است، گفت: در بخش خصوصی برای راه اندازی مدارس ویژه رشته علوم انسانی مشوق هایی در نظر گرفته‌ایم.

اسفندیار چهاربند درباره پولی بودن مدارس فرهنگ که نگرانی هایی را بوجود آورده است، گفت: با صراحت اعلام می کنیم مدارس ویژه فرهنگ که خاص رشته علوم انسانی است نه تنها شهریه نمی گیرد بلکه یک سرمایه گذاری است و این مدارس نیز مشمول قانون تحصیل رایگان است.

وی افزود: سرمایه گذاری ارتقاء کیفیت در مدارس خاص جای نگرانی ندارد بلکه خدماتی نیز در مدارس فرهنگ به صورت رایگان ارائه می دهیم.

هیچ ارتباط تشکیلاتی با دو مدرسه غیر دولتی فرهنگ نداریم

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: شهر تهران ۱۲ مدرسه فرهنگ دارد و در کشور نیز تعداد زیادی از این مدارس دایر هستند و تنها تشابه نام با دو مدرسه غیر دولتی فرهنگ وجود دارد اما ما هیچ ارتباط تشکیلاتی نداریم.

وی ادامه داد: تنها تشابه مدارس دولتی فرهنگ با این دو مدرسه غیردولتی برنامه درسی است که وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کرده است.

باید مستعد بودن دانش آموزان متقاضی مدرسه فرهنگ محرز شود

مدیرکل آموزش و پرورش شهردر پاسخ به این پرسش اگر متقاضی برای رشته علوم انسانی زیاد باشد و با محدودیت مدارس روبرو می شویم گفت: اگر متقاضیان رشته علوم انسانی زیاد باشند آزمون برگزار می شود تا دانش آموزان مستعد انتخاب شوند. ما برای دانش آموزان مستعد تعریف داریم و اگر محرز شود جذب مدارس فرهنگ خواهد شد.

مدارس دولتی عادی رشته علوم انسانی نخواهند داشت

چهاربند در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اگر مدارس فرهنگ محدود باشد اما تعداد متقاضیان زیاد باشد آنان در مدارس دولتی عادی مشغول به تحصیل در رشته علوم انسانی می شوند، تصریح کرد: در مدارس عادی دولتی رشته علوم انسانی نخواهیم داشت. تنها در مدارس خاص، سمپاد، شاهد و نمونه دولتی رشته علوم انسانی دایر خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر در پاسخ به این پرسش که آیا از ظرفیت بخش خصوصی برای راه اندازی مدارس غیردولتی ویژه علوم انسانی استفاده خواهید کرد، گفت: اکنون ۳۶ هزار دانش آموز در رشته علوم انسانی تحصیل می کنند که تعداد ۴ هزار و ۸۰۰ دانش آموز تحت پوشش مدارس غیردولتی قرار دارند.

وی تاکید کرد: مدارس دولتی فرهنگ از ۱۲ سال پیش راه اندازی شده است و مقایسه ای که با مدارس عادی دولتی در رشته علوم انسانی انجام داده ایم نشان می دهد عملکرد مدارس فرهنگ بسیار خوب است بنابراین این الگو را تعمیم خواهیم کرد.

ارائه مشوق به بخش خصوصی برای راه اندازی مدارس غیردولتی ویژه رشته علوم انسانی

مدیرکل آموزش و پرورش شهر خاطرنشان کرد: از بخش خصوصی برای راه اندازی مدارس غیردولتی ویژه علوم انسانی استقبال خواهیم کرد و مشوق هایی نیز در نظر گرفته ایم و آنان نیز الگوی مدارس دولتی فرهنگ را دنبال خواهند کرد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
ویدئو سخنرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران