متهم فراری پیش فروش مسکن دستگیر شد


متهم این پرونده که از حدود ۳ سال قبل متواری شده و تحت تعقیب دستگاه قضایی مشهد قرار گرفته بود، در حالی با عناوین اتهامی مختلفی روبه‌رو شد که دارای پرونده‌های دیگری در شعبه‌های مختلف دادسرای مشهد بود

مرد ۵۰‌ ساله‌ای که به اتهام کلاهبرداری‌های میلیاردی از طریق پیش‌فروش واحدهای آپارتمانی تحت تعقیب دستگاه قضایی مشهد قرار داشت با ردیابی‌های اطلاعاتی کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی در تهران دستگیر شد.

به گزارش خراسان، متهم این پرونده که از حدود ۳ سال قبل متواری شده و تحت تعقیب دستگاه قضایی مشهد قرار گرفته بود، در حالی با عناوین اتهامی مختلفی روبه‌رو شد که دارای پرونده‌های دیگری در شعبه‌های مختلف دادسرای مشهد بود و در برخی موارد نیز به مجازات قطعی زندان محکوم شده است.

شاکیان وی مدعی هستند این مرد ۵۰‌ساله با پیش‌فروش واحدهای آپارتمانی در مناطقی مانند بولوار شهید فرامرز عباسی شمالی و جنوبی، بولوار رضا، بولوار فرهنگ، امامت، اقبال لاهوری و... از آنان مبالغ هنگفتی را کلاهبرداری کرده است.

در پی افزایش شاکیان این پرونده، دادستان مرکز خراسان رضوی با صدور دستور ویژه‌ای از قاضی شعبه ۲۰۹ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد خواست برای احقاق حقوق مردم از همه امکانات قضایی استفاده کند تا راه‌های گریز متهم به خارج از کشور نیز بسته شود. به دنبال صدور این دستور و با راهنمایی‌های دادستان مشهد، قاضی‌«حیدری» نیز با ارسال پرونده به پلیس آگاهی خراسان رضوی، دستورات ویژه‌ای را برای شناسایی محل اختفای متهم فراری و دستگیری وی صادر کرد و بدین ترتیب گروه زبده‌ای از کارآگاهان اداره عملیات ویژه با همکاری کارآگاهان اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی مأمور دستگیری متهم شدند.

کارآگاهان که عملیات ردیابی و رصدهای اطلاعاتی خود را آغاز کرده بودند به سرنخ‌هایی رسیدند که نشان می‌داد متهم فراری از مدتی قبل به تهران گریخته و در آن جا مخفی شده است بنابراین کارآگاهان با کسب نیابت قضایی از قاضی شعبه ۲۰۹ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، فعالیت‌های پلیسی خود را به خیابان ۳۰‌متری لاله در تهران کشاندند و تحقیقات غیرمحسوس خود را در حالی ادامه دادند که بررسی‌ها مشخص کرد: متهم فراری این پرونده با هویت دیگری در این منطقه شناخته می‌شود. او واحد آپارتمانی را اجاره کرده و به صورت زیرزمینی زندگی می‌کند و حتی برای آن که شناخته نشود از سیم‌کارت‌ها و شماره تلفن‌های مختلف با افراد تماس می‌گیرد.

کارآگاهان که با راهنمایی‌های قاضی حیدری وارد عملیات شده بودند پس از یک هفته تحقیقات غیرمحسوس در ساعت ۱۱ شب وارد مخفی‌گاه متهم شدند و حلقه‌های قانون را بر دستان وی گره زدند.با دستگیری این فرد که موجی از خوشحالی را در میان شاکیان وی به وجود آورده بود، پرونده کلاهبرداری از طریق پیش‌فروش مسکن در مشهد وارد مرحله جدیدی شد و این مرد ۵۰‌ساله که «ح-چ» نام دارد با دستور قضایی در اختیار کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت تا زوایای پنهان این پرونده مورد بررسی‌های بیشتری قرار گیرد.

دادستان مرکز خراسان رضوی با تأیید خبر دستگیری مرد ۵۰ ساله به اتهام کلاهبرداری‌های میلیاردی به خراسان گفت: این پرونده تاکنون حدود ۴۰ شاکی دارد و در برخی عناوین اتهامی قبلی نیز به تحمل مجازات‌های قطعی زندان محکوم شده است و برخی پرونده‌های دیگر وی نیز هنوز در مرحله رسیدگی است. قاضی غلامعلی صادقی افزود: تحقیقات قضایی در این پرونده در حالی ادامه دارد که احتمال می‌رود شاکیان دیگری نیز وجود داشته باشند.

منبع: روزنامه خراسان


ویدیو مرتبط :
موافقت بانک مسکن با فروش اقساطی مسکن