سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعتراض معلمان به مطالبات انباشته‌شده/ سخنگوی دولت: 900میلیارد پرداخت شد


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سال 94 با اعتراضاتی از سوی فرهنگیان درخصوص عدم پرداخت مطالباتشان همراه بود، اعتراضاتی از سوی فرهنگیان شاغل دررابطه با تأخیر در پرداخت حق‌التدریس‌ها و فرهنگیان بازنشسته درخصوص عدم پرداخت پاداش پایان خدمت.

مربیان پیش‌دبستانی و خرید خدمات آموزشی که با مصوبه مجلس از مهر سال 94 با توجه به نیاز آموزش‌وپرورش به‌عنوان نیروی حق‌التدریس مشغول به فعالیت شدند از زمان آغاز فعالیت تا به امروز صرفاً حقوق یک ماه را دریافت کرده‌اند.

معلمان رسمی آموزش و پرورش نیز که ساعت اضافه کار به‌صورت حق‌التدریس دارند، مدت‌هاست که اضافه‌کار حق‌التدریس خود را دریافت نکرده‌اند و نسبت به این موضوع معترضند.

فرهنگیان بازنشسته سال 93 نیز نسبت به عدم دریافت پاداش پایان خدمت خود معترضند.

مسئولان آموزش‌وپرورش هر بار در پاسخ به اعتراضات فرهنگیان پاسخ مشابهی را ارائه می‌دهند:‌ «کمبود اعتبار».

اسفند سال 94 بود که علی اصغر فانی وزیر آموزش‌وپرورش از پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال 93 خبر داد و گفت:‌ برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 93 به 1050 میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که محقق شد و پاداش پایان خدمت این افراد از هفته جاری پرداخت می‌شود.

تا به امروز تعدادی از فرهنگیان بازنشسته موفق به دریافت پاداش پایان خدمت خود شدند اما هنوز عده‌ای دیگر از عدم دریافت پاداش خود خبر می‌دهند.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نخستین نشست خبری خود در سال 95 در پاسخ به پرسشی درباره عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان گفت: 4هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال 95 دیده شده، اما در اواخر سال گذشته حدود 900 میلیارد تومان پاداش فرهنگیان پرداخت شده است و وزارت آموزش و پرورش موظف است آمار پرداختی‌های مطالبات فرهنگیان بازنشسته را اعلام کند.

به گزارش تسنیم، در بودجه سال 95 اعتباری معادل 4هزار و 500 میلیارد تومان برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان با اولویت فرهنگیان اختصاص یافته است، اما هنوز مشخص نیست که وضعیت پرداخت مطالبات نیروهای حق‌التدریس با وجود کمبود اعتبارات آموزش‌وپرورش چگونه خواهد بود؟

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
سخنگوی دولت: خودروسازان متناسب با مطالبات مردم رفتار کن