سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آغاز ساخت راه آهن رشت ساری پس از تامین منابع مالی


به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی روز گذشته در پایان نشست بررسی احداث راه آهن ساحلی که با حضور مدیرعامل راه آهن و معاون وزیر راه و شهرسازی، استانداران گلستان و مازندران و معاون امور اجرایی مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد، اظهار کرد: مطالعات فاز صفر راه آهن خط ساحلی خزر که گرگان را به آستارا متصل می کند، پایان یافته است.
وی با اشاره به نتایج مثبت امکان سنجی اجرای این طرح از گرگان به آستارا به طول 675 کیلومتر افزود: این خط ساحلی از طریق بهسازی مسیر ریلی موجود ساری به گرگان به طول 150 کیلومتر، ساخت راه آهن رشت به آستارا به طول 165 کیلومتر که در سفر رئیس جمهوری مصوب شده و ساخت راه آهن رشت به ساری به طول 360 کیلومتر ایجاد می شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه ایجاد خط ریلی راه آهن ساحلی بیش از هزار و 500 میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: این اعتبار بجز هزینه تملک زمین هاست.
نجفی با بیان اینکه دولت در حال مذاکره برای جذب فاینانس است، خاطرنشان کرد: حداقل 50 درصد هزینه اجرای این طرح از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین می شود.
وی با بیان اینکه خط ریلی جدید به عنوان یک شاهراه بین المللی تاثیر قابل توجهی در ترانزیت و رشد حجم تجارت در کشورهای منطقه خواهد داشت، گفت: با بهره برداری خط آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان در سال گذشته و ایجاد خط ساحلی آستارا به گرگان و آستارای ایران به آستارای آذربایجان، کریدور ریلی شرق به غرب یا به عبارتی دیگر چین به اروپا تکمیل خواهد شد.
نجفی با بیان اینکه این خط ساحلی از پرترددترین و اقتصادی ترین راه های آهن کشور خواهد بود، ادامه داد: اتصال راه آهن استان های شمالی با توجه به احیای جاده ابریشم قدیم و تکمیل حلقه ریلی کشورهای خزر، از اهمیت راهبردی برای منطقه برخوردار است.ک/1
7294/2007

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تخصیص منابع بودجه بندی مشتری مداری در خدمات مالی تامین منابع مالی عملکرد موسسات