فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



«دختر شینا» به نماز جمعه رفت


به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی کتاب «دختر شینا» که محور سومین دوره مسابقه بزرگ کتابخوانیِ «کتاب و زندگی» است در نمازجمعه‌های سراسر کشور معرفی شد.

کتاب «دختر شینا»، داستان زندگی خانمِ «قدم‌خیر محمدی‌کنعان»، همسر سردار شهید «حاج ستار ابراهیمی»، یکی از شهدای برجسته استان همدان است که به قلم خانم بهناز ضرابی‌زاده روایت شده است. این کتاب، روایتی از سبک زندگی ایرانی اسلامی است. «دختر شینا» از معدود کتاب‌های خاطرات است که زندگی پرفراز و نشیب یک زن جوان روستایی و فرزندان تنهایش را در برابر چشمان ما به نمایش می‌گذارد، زنی که آن‌قدر می‌ایستد و می‌افتد و دوباره برمی‌خیزد تا عظمت جنگ را تحقیر کند.

ضرابی‌زاده توانسته با ظرافت خاصی، همه صحنه‌ها و فضاهای داستان «دختر شینا» را از دوران شیرین کودکی خانمِ محمدی‌کنعان در روستاهای همدان، تا آشنایی و ازدواج، پیروزی انقلاب، وقوع جنگ، کارشکنی منافقان و... به خوبی روایت کند؛ اما روایتی خاص، به گونه‌ای که اتفاقات تلخ و شیرین داستان، طوری با رنگ و بوی زندگی در هم می‌آمیزند که خواننده گاه تصور می‌کند با داستانی رمانتیک طرف است و فراموش می‌کند داستان زندگی یک زن جنگ‌زده را مرور می‌نماید.

امروز نیز پیروزی در میدان جنگ نرم نیازمند «دختر شینا»های دیگری است که با سلوک صحیح خویش در زندگی فردی و اجتماعی، فاتح این عرصه گردند.

«دختر شینا»، می‌تواند بهترین هدیه برای زوج‌های جوان و خانواده‌هایی باشد که در روزمرگی‌های زندگی مدرن، خوشبختی خود را گم کرده‌اند و به دنبال راه‌کارهایی کاربردی و عملی برای بهتر زندگی کردن می‌باشند. لذا هر زن و مرد جوانی که این خاطرات جذاب را بخواند در مقابل این همه زیبایی و سادگی و عشق و خوشبختی سر تعظیم فرود خواهد آورد.

طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در نماز جمعه سراسر به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور در حال اجرا است.

انتهای پیام/و


ویدیو مرتبط :
یادگاری های دختر شینا