سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قیمت پرتقال در بازار ۱۱۰ درصد گرانتر از میدان میوه


قیمت پرتقال در بازار ۱۱۰ درصد گرانتر از میدان میوهتسنیم/ قیمت میوه و تره‌بار در مغازه‌های سطح شهر بر اساس آنچه مصوب شده است باید حداکثر 35 درصد بیشتر از قیمت‌های میدان میوه و تره‌بار باشد، قیمتی که طبق اعلام میدان میوه و تربار در یکم اردیبهشت برای پرتقال 2600 تومان تعیین شد، اما بررسی‌های میدانی در مغازه های سطح شهر از قیمت 5500تومان حکایت دارد، و این نشان از افزایش 110درصدی قیمت میدان میوه و تره بار در بازار است.

این افزایش قیمت در حالی است که به گفته مدیر عامل اتحادیه باغداران، محمدرضا شعبانی بیش از 10 هزار تن پرتقال به دلیل بی‌تجربگی متولیان تنظیم بازار فاسد و دور ریخته شد.

وی با بیان اینکه حدود 40 هزار تن پرتقال برای تنظیم بازار شب عید توسط بخش دولتی خریداری شد، افزود: بخشی از پرتقال‌های خریداری شده خراب و دور ریخته شد و بخشی هم هنوز در سردخانه‌های استان‌های مختلف مانده و به فروش نرفته است. به اعتقاد کارشناسان متاسفانه دلالان مهمترین عامل برونزای بازار میوه کشور هستند و به افزایش قیمت ها دامن می زنند.

کم توجهی به مدیریت دقیق بازار توزیعی کشور سبب شده است عده ای سود جو حداکثرمنافع را کسب کنند و آزادانه سودهای باد آورده را به جیب خود بزنند. این در حالی است که مدیریت ضعیف، نبود صنایع تبدیلی متناسب با محصول و ذخیره سازی نامناسب باعث هدر رفت مقدار زیادی میوه در کشور می شود.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
گزارش در مورد قیمت در بازار میوه