ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



قاسمی به مدال برنز رسید/ قهرمانی صادق‌زاده در مسابقات کشتی پهلوانی


به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از فدراسیون کشتی، در مسابقات چهار وزن دوم، در 61 کیلوگرم حسن رحیمی در دور نخست مقابل علی رحیم زادا از آذربایجان با نتیجه 3 بر یک به برتری رسید. وی در دور دوم شامیل رشیداف از روسیه را با نتیجه  10 بر 2 شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد، اما با تشخیص کادر فنی مقابل تورگان حریف قزاقستانی کشتی نگرفت و به کار خود در مسابقات پایان داد.

در همین وزن ایمان صادقی در دور نخست کات امیرتایف از قزاقستان را با نتیجه 6 بر 4 شکست داد، اما در دور دوم مقابل نورلان تورگان از قزاقستان مغلوب شد. در این مسابقه صادقی آسیب دید و به کار خود در مسابقات پایان داد.

در  وزن 61 کیلوگرم بخان گوی‌گریف، قهرمان جهان از روسیه در مرحله نیمه نهایی در یک مبارزه نزدیک ولادمیر خینچگاشویلی، قهرمان جهان و نایب قهرمان المپیک از گرجستان  را شکست داد، اما در فینال مقابل کالی‌یف کشتی‌گیر کهنه کار بلاروسی با نتیجه 4 بر 3 شکست خورد. در این وزن ولادمیرخنچیگاشویلی از گرجستان و پوناماروف از روسیه مشترکا سوم شدند.

در وزن 70 کیلوگرم که ایران نماینده ای نداشت، زوراب ایکوباشویلی از گرجستان و امیر بیراکوف از روسیه اول و دوم شدند. آرون پیکو از آمریکا و ماگومدوف از روسیه  نیز مشترکا سوم شدند.

در وزن 86 کیلوگرم علیرضا کریمی در مسابقه نخست با نتیجه 12 بر 2 دیمیتری لاسکی از بلاروس را مغلوب کرد. وی در دور دوم نیز موفق شد حریفی از روسیه را شکست دهد، اما در دور سوم مقابل داتو مارساگاشویلی، دارنده مدال برنز المپیک و جهان باخت که با توجه به شکست این کشتی‌گیر مقابل نورماگومد حاجی‌یف، کشتی‌گیر داغستانی الاصل آذربایجان، وی از دور رقابت ها کنار رفت. در این وزن حاجی‌یف از آذربایجان و ریچارد پری از آمریکا اول و دوم شدند. مارساگاشویلی از گرجستان و عمرقاضی ماگومدوف از بلاروس مشترکا به مقام سوم رسیدند.

در وزن 125 کیلوگرم کمیل قاسمی در دور نخست مقابل زلیمخان خزریف از روسیه با نتیجه 9 بر 7 پیروز شد. وی در دور دوم نیز لیگتی از مجارستان را شکست داد، اما در مرحله نیمه نهایی مقابل گنو پتریاشویلی، دارنده مدال برنز جهان و بازی های اروپایی از گرجستان با نتیجه 4 بر 9 باخت و راهی دیدار رده بندی شد. قاسمی در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر گئورگی ساکاندلیدزه از گرجستان را شکست داد و به مدال برنز رسید. نیک ماتین از آلمان نیز به مقام سوم مشترک رسید. در این وزن پتریاشویلی و سعید گامیدوف کشتی‌گیر داغستانی الاصل آذربایجان اول و دوم شدند.

تیم ایران در مسابقات روز نخست نیز توسط رضا اطری در وزن 57 کیلوگرم صاحب مدال طلا شد. حسن یزدانی در وزن 74 کیلوگرم به مدال نقره رسید و علیرضا قاسمی در وزن 74 کیلوگرم و عباس طحان در وزن 97 کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

* صادق‌زاده قهرمان مسابقات پهلوانی شد

جابر صادق‌زاده قهرمان مسابقات پهلوانی رقابت‌های بین‌المللی جام آلکساندر مدوید در شهر مینسک پایتخت بلاروس شد.

در مسابقات کشتی پهلوانی که در روز دوم رقابت‌های جام مدوید برگزار شد، در وزن 90+ کیلوگرم جابر صادق‌زاده با پیروزی مقابل بلگادی مانخجارگال از مغولستان قهرمان شد و اوماگ عبداله از ترکیه و آرزوبیک کاری بیکوف از قرقیزستان مشترکا سوم شدند.

در مسابقات وزن 70 کیلوگرم نیز رسول تیخایف از بلاروس قهرمان شد. حمید اللهیان از ایران به مقام دوم رسید و بالدو باتسوخ و خاتانباتار هر دو از مغولستان مشترکا به مدال برنز رسیدند.

مسابقات این دو وزن با حضور 45 کشتی‌گیر از کشورهای مختلف امروز (جمعه) در شهر مینسک برگزار شد.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/ILACBG


ویدیو مرتبط :
کشتی قهرمانی جهان- کسب مدال برنز توسط کریمی