سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



با چالش های جدی در سلامت مواجه ایم


سلامت نیوز:قائم مقام وزیر بهداشت در حوزه مشارکت های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد گفت:ما در حوزه سلامت با اشکالات و چالش های جدی مواجه ایم.

به گزاش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سید محمد هادی ایازی روز سه شنبه در همایش سلامت و توسعه ملی افزود: ما نتوانستیم مطابق سند چشم انداز 1404 که پیش بینی شده است به خیلی از برنامه های حوزه سلامت برسیم.

ایازی افزود: فقر اقتصادی و فرهنگی، محو گرسنگی، امنیت غذایی، تضمین زندگی سالم، تضمین آموزش فراگیر، توانمند سازی زنان و دختران، ایجاد زیرساخت ها و ترویج جوامع صلح آمیز برای توسعه پایدار از جمله چالش های جدی در حوزه سلامت کشور به شمار می آید.ایازی ادامه داد: اگر زمینه مشارکت مردم فراهم نشود، طبیعی است که با مشکل مواجه می شویم و هر چقدر در این زمینه هزینه کنیم، این هزینه ها صرف درمان می شود.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اکنون 75 درصد حوزه سلامت خارج از حیطه مدیریتی نظام سلامت است که باید متولیان حوزه سلامت تلاش های جدی تری داشته باشند تا بتوانند مردم را نیز در این حوزه مشارکت دهند.

وی تصریح کرد:موفقیت در سلامت این است که زمینه مشارکت مردم را در این مقوله فراهم کنیم و اگر از ظرفیت های مردم و بنگاه های اقتصادی به نفع سلامت آنان استفاده کنیم، مردم از خدمات این حوزه به خوبی بهره مند خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موارد جدی در حوزه سلامت این است که مسئولیت اجتماعی دستگاه های مختلف در این حوزه را به آنان گوشزد کنیم.قائم مقام وزیر بهداشت گفت: در کشور ما قبل و پس از انقلاب برای حوزه سلامت سند و برنامه های مشخصی تنظیم شده است ولی آیا این اقدامات کافی بوده است؟همایش یکروزه سلامت و توسعه ملی امروز (سه شنبه) با حضور جمعی از مسئولان وزارت بهداشت و پزشکان متخصص در سالن همایش های نیایش در حال برگزاری است و قرار است در قالب پنل های تخصصی موضوع سلامت و توسعه ملی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.


ویدیو مرتبط :
پیتزا خودن من - جدی جدی دارم میخورم