«مقدمه‌ای بر شعر فارسی» منتشر شد


کتاب «مقدمه‌ای بر شعر فارسی در سده بیستم میلادی» به قلم کامیار عابدی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در معرفی این کتاب که با سه بخش چشم‌اندازی سیاسی و اجتماعی از ایران، تحلیلی تاریخی - جریان‌شناختی از شعر فارسی و شناختی نمونه‌وار از شعر و شاعران همراه است می‌خوانیم: شعر فارسی در عصر تجدد، هم از حیث محتوا، هم به لحاظ زبان، و هم از نظر شکل، مجموعه‌ای است غنی، متنوع و تاثیرگذار. کتاب حاضر به عنوان «مقدمه‌ای بر شعر فارسی در سده بیستم میلادی» کوششی است در راه شناخت و تحلیل واقع‌بینانه و منصفانه جریان‌های مختلف شعر و شاعران از آغاز انقلاب مشروطه تا نخستین سال‌های پس از پایان جنگ تحمیلی حزب بعث عراق علیه ایران.

در دو بخش نخست کتاب، پس از مرور اجمالی تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران در این عصر، از شعر و شاعران در چهارچوب شش دوره تاریخی سخن رفته است. در بخش سوم، به صورتی نمونه‌وار، کارنامه ادبی 25 شاعر، هریک در ذیل سه قسمت «زندگی شاعر + نمونه شعر + تحلیلی از شعرها»، شناسایی و بررسی شده است. این شاعران عبارت‌اند از: ادیب‌الممالک فراهانی، اشرف‌الدین نسیم شمال، ایرج میرزا، عارف قزوینی، ملک‌الشعراء بهار، ابوالقاسم لاهوتی، فرخی یزدی، میرزاده عشقی، نیما یوشیج، پروین اعتصامی، سیدمحمدحسین شهریار، رهی معیری، گلچین گیلانی، مهدی حمیدی شیرازی، فریدون توللی، احمد شاملو، سیاوش کسرایی، فریدون مشیری، سیمین بهبهانی، نصرت رحمانی، مهدی اخوان ثالث، سهراب سپهری، نادر نادرپور، منوچهر آتشی و فروغ فرخزاد.

«مقدمه‌ای بر شعر فارسی در سده بیستم میلادی» در 510 صفحه و قطع رقعی با قیمت 28000 تومان در انتشارات جهان کتاب منتشر شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
عمو پورنگ شعر جدیدش را منتشر کرد!!