سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیشخوان/ ترجمه‌ای تازه از صداهای چرنوویل به بازار کتاب رسید


پیشخوان/ ترجمه‌ای تازه از صداهای چرنوویل به بازار کتاب رسیدمهر/ سوتلانا الکسوویچ از جمله نویسندگانی بود که تا پیش از برگزیده شدن برای دریافت جایزه نوبل در ایران شناخته شده نبود. و حتی هیچ یک از آثار او به فارسی ترجمه نشده بود. چنانکه پیش بینی می شد شهرت نوبل باعث د تا مترجمان فارسی به سراغ آثار این نویسنده بروند. رمان صداهای چرنوبیل که معروف ترین اثر این نویسنده است پیشتر توسط نشر کوله پشتی به بازار آمده بود که به تازگی نشر مروارید نیز ترجمه ای از آن را منتشر کرده است.

دومین ترجمه از کتاب «صداهایی از چرنوبیل» نوشته سوتلانا الکسویچ از سوی نشر مروارید منتشر شد.

 ترجمه تازه‌ای از کتاب «صداهایی از چرنوبیل» نوشته سوتلانا الکسویچ نویسنده برنده جایزه نوبل ۲۰۱۵ در ایران از سوی نشر مروارید منتشر شد.

این ترجمه جدید را نازلی اصغرزاده در اختیار این ناشر قرار داده است. پیش از این ترجمه‌ای از این اثر را نشر کتاب کوله‌پشتی منتشر کرده بود.

«صداهایی از چرنوبیل» بنابر اذعان نویسنده آن به نوعی تاریخ شفاهی رویداد انفجار نیروگاه اتمی چرنوبیل و مشکلات انسانی شکل گرفته در پی آن است با این تفاوت که نویسنده در آن به روایت دنیای پس از این فاجعه و نه خود آن پرداخته است.

نویسنده در بخشی از این کتاب درباره این نگاه می‌نویسد: اگر نگاهی به گذشته‌ها بیندازیم، سراسر تاریخ کشور ما، دوران حکومت شوری و بعد از شوروی، گورستان بی‌انتها و دریای از خون است. سخن ابدی دژخیمان و قربانیان است و سوال همیشگی این است: چه باید کرد؟ چه کسی مقصر است؟ انقلاب؟ گولاک؟ جنگ جهانی دوم، جنگ افغانستان که از ملتی مخفی ماند، فروپاشی امپراطوری بزرگ و اردوی عظیم سوسیالیستی، آرمان‌شهر گذشته و اینک چالش‌های نوین کیهانی چرنوبیل، چالش در برابر همه موجودات زنده؟ همه اینها تاریخ ماست و موضوع کتاب‌های من و راه من...چرخه‌های دوزخی من...از انسان تا انسان... اینها دست‌مایه‌های من هستند.

آثار الکسویچ نه فقط در روسیه بلکه در آمریکا، آلمان، انگلیس، ژاپن، سوئد، فرانسه، چین، ویتنام، بلغارستان، هند و...ترجمه و منتشر شده است. وی همچنین نویسنده فیلم‌نامه ۲۱ اثر مستند و سه نمایشنامه نیز هست.

الکسویچ پیش از دریافت جایزه ادبی نوبل، جوایز ادبی دیگری مانند جایزه صلح ناشران، جایزه آزادی بیان آمکسفورد، جایزه حلقه ملی منتقدان کتاب و جایزه کتاب لایزیک را نیز دریافت کرده است

انتشارات مروارید این کتاب را در ۳۷۸ صفحه و با قیمت ۲۳ هزار تومان منتشر شده است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
پرسش پیشخوان: کوچ کتاب خوان ها به شاپینگ مال ها