سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بازار/ آخرین قیمت مواد خوراکی


بازار/ آخرین قیمت مواد خوراکیایرنا/ بانک مرکزی گزارش هفتگی میانگین قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی را در تهران برای هفته منتهی به 16 بهمن 1394 اعلام کرد که بر این اساس نرخ پنج گروه مواد خوراکی نسبت به هفته قبل از آن ثابت و قیمت چهار گروه دیگر کاهش یافت. البته نرخ دو گروه نیز با رشد مواجه شد.

بر اساس اعلام بانک مرکزی نرخ لبنیات، حبوب، گوشت قرمز، قند و شکر و روغن نباتی در هفته منتهی به 16 بهمن ماه سال 1394 نسبت به هفته قبل از آن ثابت و قیمت تخم مرغ 1.7 درصد، میوه های تازه 3.7 درصد، سبزی های تازه 7.2 درصد و گوشت مرغ 4.3 درصد کاهش داشت.
در همین حال در هفته مذکور نرخ برنج 1.6 درصد و چای 0.7 درصد رشد داشته است.

**لبنیات و تخم مرغ
در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات بهای تمام اقلام این گروه نسبت به هفته قبل ثابت بود . قیمت تخم مرغ معادل 1.7 درصد کاهش یافت و شانه ای 104 هزار ریال تا 128 هزار ریال فروش رفت.

** برنج و حبوب
در هفته منتهی به 16 بهمن ماه در گروه برنج ، بهای برنج وارداتی غیرتایلندی معادل 0.2 درصد کاهش اما قیمت برنج داخله درجه یک 2.1 درصد و برنج داخله درجه دو 0.7 درصد افزایش داشت. در گروه حبوب، بهای لوبیا چیتی و لوبیا چشم بلبلی بدون تغییر بود . قیمت عدس معادل 0.8 درصد کاهش اما بهای سایر اقلام این گروه بین 0.1 درصد تا یک درصد افزایش داشت.

**میوه ها و سبزی های تازه
در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری انگور، پیاز و لوبیا سبز عرضه کمی داشت اما سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شد. میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه قیمت انگور معادل 4 درصد افزایش و بهای سایر اقلام این گروه بین 0.2 درصد تا 9.6 درصد کاهش داشت. در گروه سبزی های تازه قیمت پیاز معادل 0.4 درصد و بهای سایر اقلام این گروه بین 1.1 درصد تا 14.8 درصد کاهش یافت.

**گوشت قرمز و گوشت مرغ
در هفته منتهی به 16 بهمن ماه قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله ثابت بود و بهای گوشت مرغ معادل 4.3 درصد کاهش یافت.

**قند، شکر، چای و روغن نباتی
در این هفته قیمت شکر معادل 0.1 درصد و چای خارجی 0.7 درصد افزایش یافت و بهای قند و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.

** تغییرات یک ساله
بر اساس اعلام بانک مرکزی در دوره یکساله منتهی به 16 بهمن ماه 1394 نرخ لبنیات هشت درصد، تخم مرغ 30.2 درصد ، برنج 16.1 درصد، حبوب 29.8 درصد، سبزی های تازه 2.5 درصد، گوشت قرمز 11.4 درصد، قند و شکر 18.5 درصد، چای 12.5 درصد و روغن نباتی 0.2 درصد رشد و در همین حال نرخ میوه های تازه 24.5 درصد و گوشت مرغ 18.1 درصد افت داشته است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
آخرین خبرها از قیمت کالاهای اساسی در بازار