سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



با THRUSTMASTER T150 پیست مسابقه را به اتاق نشیمن خود بیاورید!


با THRUSTMASTER T150 پیست مسابقه را به اتاق نشیمن خود بیاورید!مجله سخت افزار/ بسیاری از دوست داران دنیای بازی های کامپیوتری به بازی های سبک اتومبیل رانی علاقه ی عجیبی دارند و از همین رو شب و روز در حال راندن اتومبیل های مختلف در پیست مسابقات گوناگون هستند (البته در پشت صفحه نمایش تلویزیون یا کامپیوتر خود و نه در پیست واقعی اتومبیل رانی!). شاید بتوان ادعا کرد که این روز ها بخش مهمی از بازی های کامپیوتری حاضر در سبک اتومبیل رانی را آثار شبیه ساز یا نیمه شبیه ساز تشکیل می دهند و مدتی است که بسیار کمتر از قبل شاهد ساخته شدن آثار اتومبیل رانی کاملاً آرکید با ساختاری بزرگ و به قول معروف AAA در دنیای بازی های کامپیوتری هستیم. اگر چه راندن اتومبیل های مختلف با سبک و سیاق واقعی در دنیای مجازی همواره لذت خاص خود را دارد ، اما همواره یکی از مواردی که برخی گیمر ها را از رفتن به سراغ بازی های اتومبیل رانی سبک شبیه ساز دور می کند دشواری استفاده از کنترلر و به خصوص کی بورد برای راندن اتومبیل ها در عناوین این سبک است. مشکلی که البته می توان آن را به وسیله ی استفاده از ابزار های جانبی کارآمدی نظیر فرمان های بازی دور زد.

یکی از فرمان های کنترلر مانندی که می تواند لذت رانندگی در دنیای مجازی را برای علاقمندان سبک اتومبیل رانی در حد رانندگی در پیست مسابقات واقعی ارتقا بخشد محصولی به نام THRUSTMASTER T150 است که در واقع یک فرمان اتومبیل کامل با تمامی ملحقات و تجهیزات مربوط به آن به شمار می رود. اگر چه فرمان THRUSTMASTER T150 به شکل ویژه ای برای کنسول های انحصاری سونی و با بهره گیری از دکمه های موجود بر روی کنترلر کنسول های این شرکت طراحی شده است ، اما در عین حال با پلتفرم PC نیز سازگاری کاملی دارد و به همین لحاظ می توان آن را بر روی این پلتفرم و برای تجربه کردن عناوین اتومبیل رانی کامپیوتر های خانگی نیز استفاده کرد. در واقع کنترلر فرمان مانند THRUSTMASTER T150 از یک فریم ویر اختصاصی در معماری خود بهره می برد که استفاده از این فرمان جالب توجه را علاوه بر دو کنسول Play Station 3 و Play Station 4 بر روی کامپیوتر های خانگی و تمامی نسخه های سیستم عامل ویندوز از قبیل ویندوز XP ، ویندوز ویستا ، ویندوز 7 ، ویندوز 8 و ویندوز 10 نیز امکان پذیر می سازد. به عبارت بهتر وجود این فریم ویر (که هر چند وقت یک بار نسخه های جدید و ارتقا یافته ی آن بر اساس تغییرات فریم ویر کنسول های سونی یا آپدیت های جدید ویندوز در اختیار دارندگان این ابزار جانبی قرار می گیرد) موجب می شود که به محض اتصال THRUSTMASTER T150 به دو کنسول PS3 یا PS4 این دو کنسول به طور خود کار این فرمان را شناسایی کرده و آن را در قامت یک کنترلر بازی در نظر بگیرند. در واقع به کمک دکمه های موجود بر روی این فرمان که به طور کامل بر اساس دکمه های تعبیه شده در کنترلر کنسول PS4 طراحی شده اند، استفاده کنندگان از THRUSTMASTER T150 حتی می توانند توسط این فرمان به راحتی در منو های کنسول بازی خود جابجا شوند. از سوی دیگر THRUSTMASTER T150 به راحتی با کامپیوتر های خانگی نیز ساز گار می شود و علاقمندان به استفاده از این ابزار بر روی پلتفرم PC برای این کار تنها نیاز به دانلود و نصب درایور اختصاصی این فرمان جانبی خواهند داشت.

نکته ی جالب در رابطه با THRUSTMASTER T150 این است که این ابزار علاوه بر وجود فرمان از دنده و پدال های دو گانه ی قابل تنظیمی که می توان از آن ها به عنوان پدال گاز و ترمز استفاده کرد نیز بهره می برد. نکته ی قابل توجه در رابطه با این پدال ها این است که کاملاً قابل تنظیم هستند و به این ترتیب می توان زاویه و شدت انحراف آن ها را به شکل مفصل و کاملی (بر اساس راحتی و نوع قرار گیری پا های استفاده کنندگان از این ابزار) شخصی سازی کرد. از سوی دیگر شکل کلی طراحی THRUSTMASTER T150 نیز این قابلیت را در اختیار کاربران خود قرار می دهد تا بتوانند این ابزار جانبی را به راحتی در پشت میز کامپیوتر خود یا اتاق نشیمن و به طور کلی در هر نقطه ای از خانه که علاقمند به استفاده از آن هستند ، به کار ببرند. اما شاید مهم تر از تمامی این ها وجود فرمان دایره ای خوش ساخت و خوش دست ابزار THRUSTMASTER T150 باشد که همانند سایر بخش های این کنترلر کاملاً قابل شخصی سازی است. به این معنی که اگر چه فرمان THRUSTMASTER T150 قابلیت چرخش کامل 1080 درجه ای را به بهترین شکل ممکن دارا است ، اما استفاده کنندگان از این کنترلر فرمان مانند می توانند در آن دسته از عناوین اتومبیل رانی که گیم پلی آن ها در سرعت های بسیار بالا دنبال می شود و نیاز به واکنش بسیار سریع گیمر ها در پیست مسابقات دارد ،میزان چرخش فرمان را بنا به دلخواه خود تغییر داده و حتی آن را در حالت 270 درجه ای تنظیم نمایند.

گفتنی است که فرمان THRUSTMASTER T150 قابلیت استفاده در تمامی بازی های سبک اتومبیل رانی (از آرکید محض گرفته تا شبیه ساز کامل و مطلق) را دارا است و علاوه بر آن از لحاظ ساختاری نیز به گونه ای طراحی شده است تا استفاده کنندگان از این ابزار بتوانند (به موجب لرزش هایی که هنگام راندن در پیست مسابقات احساس می کنند) باز خورد بسیار مناسبی را از گیم پلی بازی خود دریافت نمایند. در پایان باید به این نکته اشاره کرد که فرمان THRUSTMASTER T150 با تمام ملحقات مربوط به آن هم اکنون با قیمتی نزدیک به 200 دلار در بازار موجود است و می تواند یکی از گزینه های مورد انتخاب برای کسانی باشد که قصد تجربه کردن رانندگی در دنیای مجازی را با سبک و سیاق کاملاً مشابه با دنیای واقعی دارند.


منبع: مجله سخت افزار


ویدیو مرتبط :
بهترین DIY برای دکور خانه، اتاق خواب و اتاق نشیمن