گزارش یدیعوت آحارونوت: به جنگ جهانی سوم خوش آمدید/ دنیا در مقابل افراط گرایان


روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی نوشت: زمان آن فرا رسیده که جهان بپذیرد وارد جنگ جهانی سوم شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی، وقوع حملات تروریستی در گوشه و کنار جهان را به جنگ جهانی سوم تعبیر کرد.

در این گزارش آمده است: جنگی که جهان اکنون شاهد آن است با درگیری های دیگر تفاوت دارد. این جنگ، زمینی، دریایی و هوایی است و شامل تمامی کشورهای جهان می شود. جنگ دنیای امروز، جنگ میان افراط گرایان و کسانی است که مخالف پذیرش خاستگاه سیاسی و ارزش های گروه های افراطی هستند. 

در ادامه این گزارش آمده است: برای مقابله با گروه های افراطی نه تنها باید در جبهه سوریه و عراق جنگید، بلکه اقداماتی لازم است تا امنیت مرزها، فرودگاه ها و هواپیماهای مسافربری را تامین کند. از این رو، این جنگ به مبارزه با گروه های افراطی در عراق و سوریه محدود نمی شود و به دریای مدیترانه نیز کشیده شده است.

نگارنده گزارش در خصوص حملات تروریستی پاریس می نویسد: از فاجعه تروریستی فرانسه به ویژه پس از آنکه گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت، می توان اینطور برداشت کرد که امکان حمله داعش به اهداف مورد نظرش بسیار آسان است و با کمترین تلاش و خطرپذیری می تواند اهداف خود را عملی کند.

نگارنده گزارش در ادامه می افزاید: "انفجار هواپیمای روسیه در صحرای سینا، تهاجمی به شمار می رود که سه هفته پیش آغاز شد. شواهد حکایت از آن دارد که حملات تروریستی پاریس با همان استراتژی انجام شده است که در انفجار هواپیمای روسیه شاهد آن بوده ایم. گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه متحمل خسارات سنگینی شده است. بنابراین می توان اینگونه نتیجه گرفت که داعش برای انتقام گرفتن از کشورهای حاضر در ائتلاف جهانی، حملاتی را در اروپا طرح ریزی کرده است."

نگارنده گزارش با مطرح کردن ادعاهای بی اساسی می افزاید: القاعده و داعش حملات خود را در اروپا انجام می دهند، چرا که از دید آنها اروپا همچنان مهد مسیحیت است و سرزمین صلیبی ها به شمار می رود. در این میان، فرانسه (پاریس) بیش از سایر کشورهای اروپایی در معرض حملات تروریستی قرار دارد. چرا که در خط مقدم مبارزه با فرهنگ و مذهب اسلامی است. فرانسه استفاده از روبنده را برای زنان مسلمان ممنوع کرد. مجله شارلی ابدو نیز در این کشور منتشر می شود. در این مجله، کاریکاتورهای توهین آمیزی از پیامبر اسلام (ص) به چاپ رسیده است. علاوه بر این، توافق نامه شنگن و وجود جمعیت قابل توجهی از مسلمانان مهاجر در فرانسه باعث شده است این کشور بیش از سایر کشورهای اروپایی در معرض حملات تروریستی قرار بگیرد.

نگارنده گزارش اینطور نتیجه گیری می کند: از آنجاییکه انجام چندین حمله تروریستی به زمان کافی نیاز دارد و انتخاب افراد، فراهم کردن تجهیزات، انتخاب اهداف و جمع آوری اطلاعات خود فرایندی زمان بر است، می توان گفت حملات تروریستی پاریس از مدت ها پیش طرح ریزی شده بود و تروریست ها مترصد زمان مناسبی بودند تا اهداف شوم خود را عملی کنند.

انتهای پیام/

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


ویدیو مرتبط :
خبرنگار اسرائیلی روزنامه "یدیعوت آحارونوت" در ایران !!!