سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعتراف اسیر سعودی به نقشه عربستان برای گسترش تروریسم در جنوب یمن


اعتراف اسیر سعودی به نقشه عربستان برای گسترش تروریسم در جنوب یمنفارس/ رئیس سرویس امنیت ویژه کمیته‌های انقلابی یمن بر اساس اعتراف اسرای مزدور سعودی از نقشه عربستان برای ترور سیاستمداران و نظامیان در جنوب یمن خبر داد.

«علی هاشم» رئیس سرویس امنیت ویژه کمیته‌های انقلابی یمن بر پایه اعتراف برخی اسرای مزدور سعودی از نقشه‌ عربستان برای ترور سیاستمداران و نظامی در جنوب یمن خبر داد.
وی تصریح کرد: در پی اعتراف برخی مزدوران سعودی، نیروهای امنیت عمومی از وجود مناطق و منازل بمب گذاری شده در پایتخت و برخی استان‌های یمن که برای اجرای عملیات ترور مجهز شده بودند، مطلع شدند.
هاشم افزود: عربستان به دنبال گسترش تروریسم در یمن است، چرا که تروریسم را سلاحی می‌داند که انقلاب یمن و فرزندان ملت یمن را نشانه گرفته است.
فرمانده یمنی به نقل از یک اسیر سعودی از حمایت لجستیک و امنیتی وزارت دفاع عربستان از برخی گروه‌های تروریستی خبر داد و گفت: شمار اسرای ارتش سعودی که در زندان‌های یمن هستند، پس از یک سال از تجاوز ائتلاف عربی به دویست و سی نفر رسیده است.
هاشم گفت: دستگاه امنیتی عربستان نیز بیش از بیست و پنج شهروند یمنی را در عربستان به اتهام فعالیت در پایگاه‌های اجتماعی و دفاع ازسرزمین و کمیته های انقلابی یمن بازداشت کرد.
از سوی دیگر یک سیاستمدار یمنی از مهم‌ترین مسائل بررسی شده در مذاکرات صلح یمن در کویت خبر داد.
این منبع افزود: در جلسه شنبه شب درباره قدرت اجرایی، ازسرگیری تشکیل دولت توافقی، تشکیل کمیته‌های امنیتی و نظامی و وظایف هر کدام از آنها، همچنین مدت زمانی مشخص برای دولت و کمیته‌ها و زمان و چگونگی تصمیم‌گیری برای تشکیل هر کدام از آنها مورد بررسی قرار گرفت.
این منبع گفت: رایزنی‌ها به ساز و کار قدرت توافقی در صورت رسیدن طرف‌ها به دیدگاه واحدی در خصوص آن نیز پرداخته است.
وی افزود: قانون اساسی و نهادهای ریاستی نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت که توافقی درباره آن حاصل نشد.
این منبع یمنی گفت: درباره قطعنامه 2216 شورای امنیت نیز در جلسه مذاکرات کویت، بر ضرورت تحویل سلاح همه طرف‌ها تاکید شد به گونه‌ای که با ایجاد مرحله انتقالی برای اجرای این توافقات اقدام شود.



منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
لحظه اسیر شدن نظامیان سعودی توسط انصارالله یمن