سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



واتس‌اپ اندروید، لینک‌های حاوی کلمه‌ “Telegram” را مسدود می‌کند


Facebook, WhatsApp and Messenger on smartphone

بعد از این‌که فیس‌بوک، مسدود کردن لینک‌های چند وب‌سایت را آغاز کرد، حالا نوبت واتس‌اپ شده است. به نظر می‌رسد که واتس‌اپ، لینک‌های حاوی کلمه “Telegram” را مسدود می‌کند. مسدود شدن این لینک‌ها، تنها در نسخه‌ی اندرویدی واتس‌اپ اتفاق می‌افتد و در نسخه‌ی iOS واتس‌اپ، خبری از مسدود شدن لینک‌ها نیست. در ادامه همراه ترنجی باشید.

ابتدا کاربران Reddit در روز دوشنبه گزارش داده‌اند که نسخه‌ی اندرویدی پیام‌رسان پرطرفدار واتس‌اپ، لینک‌هایی که حاوی کلمه “Telegram” هستند را مسدود می‌کند. در نسخه‌ی iOS این برنامه، مسدود شدن این لینک‎‌ها اتفاق نمی‌افتد و کاربران گزارش داده‌اند که فقط در نسخه‌ی اندرویدی، مسدود شدن لینک‌ها اتفاق افتاده است.

یکی از کاربران Reddit، یک خط کد در برنامه‌ی اندرویدی واتس‌اپ (APK) را پیدا کرده که نشان می‌دهد این پیام‌رسان، هر لینک با کلمه‌ “Telegram” را مسدود می‌کند. Mashable نیز وجود این کد را تایید کرده و کاربران Reddit، اسکرین‌شاتی را ارسال کرده‌اند.

تلگرام، رقیبی برای واتس‌اپ به حساب می‌آید؛ این پیام‌رسان، موفق شده است تا کاربران زیادی را به خود جذب کند. تلگرام ادعا کرد که این پیام‌رسان، 62 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد اما واتس‌اپ، اعلام کرد که در ماه سپتامبر، 900 کاربر فعال ماهانه دارد.

رایگان بودن تلگرام، باعث شد تا کاربران زیادی از واتس‌اپ به تلگرام مهاجرت کنند؛ به همین دلیل، واتس‌اپ سعی می‌کند تا کاربران را از استفاده از تلگرام بازدارد. این دو پیام‌رسان، ویژگی‌های پیام‌رسانی مشابه‌ای دارند اما تلگرام مدعی است که امنیت آن، بیشتر است. علاوه بر این، تلگرام دارای کانال‌های عمومی است و بررسی‌هایی از سوی آن انجام می‌شود؛ برای مثال این برنامه، 78 کانال مربوط به گروه تروریستی داعش را مسدود کرده بود.

مدیرعامل تلگرام، Pavel Durov در توییتی گفته است که حدود 80 درصد از کاربران تلگرام، در سیستم‌عامل اندروید هستند و یکی از دلایل مسدود شدن لینک‌های حاوی کلمه “Telegram” در نسخه اندروید واتس‌اپ، می‌تواند همین باشد.

واتس‌اپ، سانسور کردن لینک‌های تلگرام را در برنامه‌ی اندرویدی‌شان شروع کرده است. pic.twitter.com/qV0vBLJpi6

— Pavel Durov (@durov) November 30, 2015

این مسدود کردن، مانند حرکت شرکت فیس‌بوک بود که اخیرا، لینک‌های Tsu.co را مسدود کرده بود. این لینک‌ها در فیس‌بوک، فیس‌بوک مسنجر و اینستاگرام مسدود هستند.

Mashable

لینک کوتاه

Closeبرای امتیاز دهی به این مطلب، لطفا وارد شوید: برای ورود کلیک کنید


ویدیو مرتبط :
واتس اپ چنل فایندر شماره ارسالی برای واتس اپ wcfx 1.5