ایجاد 2000 فرصت شغلی با افتتاح مجتمع کشت و صنعت لرستان


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی لرستان با بیان این‌که با افتتاح مجتمع کشت و صنعت 2000 فرصت شغلی ایجاد می‌شود، گفت: سرمایه‎گذار خارجی بیش از 70 میلیارد تومان در مجتمع کشت و صنعت و گردشگری لرستان سرمایه‎گذاری کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، «علی هادی چگنی» در بازدید خبرنگاران از این مجتمع افزود: این مجتمع گنجی نهفته بود که آقای الحی آن را احیا کرد و به‌دنبال فعال کردن این مجتمع برای اشتغالزایی است.

وی خاطرنشان کرد: آقای الحی تاکنون بین 70 تا 80 میلیارد تومان در پروژه کشت و صنعت و گردشگری فجر صفا لرستان سرمایه‎گذاری کرده و هم‌اکنون 40 نفر در این مجتمع مشغول به کار هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: جای جای لرستان فرصت و پتانسیل‎های زیادی دارد که متأسفانه به فعلیت نرسیدند و همین قضیه باعث شده که وضعیت اقتصادی استان خوب نباشد.

هادی‌چگنی اظهار کرد: اگر بتوانیم ظرفیت‎های استان را بالفعل کنیم لرستان از توسعه‎نیافتگی خارج می‌شود و وضعیت اقتصاد، اشتغال و معیشت مردم بهتر می‎شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی یادآور شد: تنها راهکار برای برون‌رفت از وضعیت فعلی لرستان سرمایه‎گذاری در بخش‎های مختلف و بر روی پتانسیل‎های استان بوده و لازمه رسیدن به توسعه‌یافتگی ورود بخش خصوصی به لرستان است.

وی خاطرنشان کرد: باید بکوشیم زیرساخت‎ها در استان فراهم شوند تا سرمایه‎گذار برای سرمایه‎گذاری به این استان وارد شود. در صورت فراهم بودن زیرساخت‎ها بهای تمام شده کالا برای سرمایه‎گذار کمتر می‎شود و از طرفی سرمایه‎گذار قدرت رقابت پیدا می‎کند.

هادی چگنی با اشاره به توسعه فرودگاه خرم‎آباد افزود: اگر پروازهای این فرودگاه را توسعه دهیم هواپیماهای پهن‎پیکر می‎توانند در این فرودگاه بنشینند و قطعاً ورود سرمایه‎گذاران به لرستان با این کار بیشتر می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی لرستان اظهار کرد: روزی می‌رسد که از همین مجتمع کشت و صنعت و گردشگری لرستان با هواپیماهای پهن‎پیکر صادرات داشته باشیم و برای رسیدن به این نقطه باید بیشتر تلاش کنیم.

وی یادآور شد: در صورت بهره‎برداری و افتتاح مجتمع کشت و صنعت و گردشگری لرستان 2000 نفر مشغول به کار می‌شوند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
استفاده بهینه از منابع استان لرستان با از سرگیری فعالیت مجتمع کشت و صنعت