آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



عصرانه/ برای عصرانه «برانیز» آماده کنید


عصرانه/ برای عصرانه «برانیز» آماده کنیدآخرین خبر/ برانیز یه جور کیک شکلاتی با بافت فشرده و سنگین هست یعنی حالت اسفنجی نداره. قبلا دو مدل آموزش داده بودیم. امروز یه مدل دیگه رو براتون آماده کردیم. برای درست کردن برانیز به قالب مربعی یا مستطیلی احتیاج دارید.
مواد لازم:
کره 200 گرم
شکر 2 پیمانه
اسانس وانیل 2 قاشق چای خوری
تخم مرغ 4 عدد
پودر کاکائو مرغوب ¾ پیمانه
آرد 1 پیمانه
بیکینگ پودر ½ قاشق چای خوری
نمک ¼ قاشق چای خوری
گردوی خرد شده در صورت تمایل ½ پیمانه
طرز تهیه:
قالب مستطیل 20 در 30 سانتی متری را چرب و آرد پاشی کنید. فر را روی 180 درجه سانتی گراد یا درجه ای که همیشه کیک میپزید روشن کنید.
کره را روی حرارت غیر مستقیم یا داخل مایکروفر ذوب کنید. شکر و وانیل را به آن اضافه کنید. تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و بعد از هر تخم مرغ مواد را خوب مخلوط کنید. پودر کاکائو الک شده را هم اضافه کرده بزنید. آرد الک شده، نمک و بیکینگ پودر را هم اضافه کنید و مواد را در حدی که کاملا مخلوط شوند بزنید. در صورت تمیل گردوی خرد شده را هم اضافه کرده مواد را داخل قالب پهن کنید.
قالب را به مدت 35 دقیقه یا تا زمانی که بپزد داخل فر 180 درجه قرار دهید. یکی از نشانه های پخت برانیز جدا شدن کناره های آن از قالب است. اجازه دهید برانیز داخل قالب سرد شود سپس روی آن را با کرمی که آموزش داده میشود بپوشانید.
مواد لازم کرم رویه
کره نرم و به دمای محیط رسیده 70 گرم
پودر کاکائو 6 قاشق غذاخوری
عسل 2 قاشق غذاخوری
وانیل 1 قاشق چای خوری
پودر قند 2 پیمانه
شیر حدود 4 قاشق غذاخوری
طرز تهیه :
کره، پودر کاکائو عسل و وانیل را با همزن بزنید تا کاملا یکدست شوند. پودر قند و شیر را اضافه کنید و بزنید اگر خیلی سفت بود میتوانید کمی شیر اضافه کنید. با این کرم روی برانیز را بپوشانید و در انتها برانیز را برش بزنید.






منبع: آخرین خبر


ویدیو مرتبط :
عصرانه باحال