دولت به‌دنبال ایجاد فضای استاندارد شهری است


معاون وزیر شهرسازی و مدیرعامل شهرهای جدید وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در دولت گذشته بیشتر توجه‌ها معطوف به ساخت مسکن بوده است، گفت: دولت تدبیر و امید بیشتر درصدد ساخت شهرهای استاندارد و توجه به شهرسازی استاندارد است تا مردم بدون دغدغه و در یک محیط مطلوب شهری، زندگی کنند.

محسن نریمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در سمنان، اظهار کرد: باید کانون توجه‌ها معطوف به احداث و آبادانی شهرهای جدید باشد نه اینکه تنها به ساخت مسکن بسنده کنیم.

وی ادامه داد: ساخت مسکن به تنهایی مهم نیست بلکه ایجاد شرایط مناسب و استاندارد شهری و توجه به فضای سبز، مبلمان شهری مناسب، امنیت کافی، آسایش نسبی و رفاه شهروندان همپای تامین مسکن از اهمیت ویژه برخوردار است.

نریمان ادامه داد: همه مسئولان موظفند در شهرهای جدید نیز مانند شهرهای قدیم، وظایف خود در قال شهروندان را به انچام برسانند.

مدیرعامل شهرهای جدید وزارت مسکن و شهرسازی با اشاره به زیرساخت‌های موجود در شهر جدید ایوانکی گفت: ایوانکی به زودی جایگاه اصلی خود را خواهد یافت و مطمئن باشید که ارزش افزوده واحدهای شهر جدید ایوانکی به زودی افزایش خواهد یافت .

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: یکی از مهمترین وظایف ما این است که اقدامات و پروژه‌هایی را در این شهر جدید انجام دهیم که سبب ایجاد جاذبه برای حضور مردم در آن شود.

وی با اشاره به مشکلات ساکن محدود این شهر جدید، از تلاش سازمان شهرهای جدید وزارت مسکن و شهرسازی برای رفع این مشکلات خبر داد و خاطرنشان کرد: در همین راستا ظرف روزهای آینده هشت واحد تجاری برای ایجاد زیرساخت‌های لازم و ضروری نظیر نانوایی، فروشگاه، و... به متقاضیان تحویل می‌شود تا از طریق آن مایحتاج اولیه ساکنان این شهر جدید تامین شود.

مدیرعامل شهرهای جدید وزارت مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه تاکنون بخشی از واحدهای مسکونی ساکنان این شهر تحویل شده، خاطرنشان کرد: علاوه بر این 80 واحد دیگر نیز آماده تحویل شده است. ضمن اینکه 500 واحد نیز هم‌اکنون درحال آماده‌سازی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، شهر جدید ایوانکی که در شمال شهر قدیم ایوانکی و در حاشیه شمالی جاده تهران - مشهد واقع شده با ظرفیت بیش از 50 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتر تهران در حال ساخت است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اسکیس از فضای شهری