علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



دو ماموریت اصلی برای اقتصاد مقاومتی به معاونت علمی ریاست جمهوری محول شد


به گزارش ایرنا، محمود شیخ زین الدین شامگاه شنبه در دوازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در جمع خبرنگاران افزود: یکی از این دو ماموریت تدوین نظام نامه جامع ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در چهار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، کشاورزی، نیرو و بهداشت است.
وی ماموریت دوم را افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان از دو هزار و 500 به سه هزار شرکت در سال جاری عنوان کرد.
شیخ زین الدین همچنین با اشاره به پرداخت تسهیلات تا سقف سه میلیارد ریال به شرکت های دانش بنیان بمنظور تجاری سازی محصولات نوآورانه گفت: همچنین امکان صدور پروانه بهره برداری برای شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های فناوری خارج از شعاع 50 کیلومتری شهرها نیز امکان پذیر شده است.
وی با اشاره به چهارمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی که اردیبهشت امسال توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، افزود: امسال در این نمایشگاه با رکورد جدیدی در خرید محصولات مواجه شدیم.
وی ادامه داد: امسال بیش از 20 هزار میلیارد ریال خرید بصورت پیش فاکتور در این نمایشگاه صورت گرفت که نشان از موفقیت بازار محصولات دانش بنیان در کشور دارد.
در این دوره از نمایشگاه 330 شرکت دانش بنیان حضور داشته و بیش از 9 هزار مدل محصول عرضه کردند.
دوازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی 23 اردیبهشت امسال با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در هتل عباسی اصفهان آغاز شد و شامگاه شنبه 25 اردیبهشت با معرفی و تجلیل از برگزیدگان طراحان کسب و کار، فن آفرینان و سرمایه گذاران برتر کشور به کار خود پایان داد.
«ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی» بمنظور بررسی، تصویب و راهبری برنامه های اقتصاد مقاومتی و نظارت بر عملیات اجرایی آنها به ریاست معاون اول رییس جمهور تشکیل شده است.
اقتصاد مقاومتی شامل کاهش وابستگی ها و تاکید روی مزیت های تولید داخل و تلاش برای خود اتکایی است.
سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب در سال 1392 به مسئولان کشور ابلاغ شد.
ت/3011/ 6022

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تفاهم نامه همکاری بین معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت