سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کشف و بازداشت 2 گروهک تروریستی وابسته به داعش در تونس


نیروهای امنیتی تونس از کشف و دستگیری اعضای دو گروهک تروریستی وابسته به داعش خبر دادند که قصد داشتند تفکر تکفیری داعشی را در این کشور تبلیغ و آن را در بین شهروندان تونسی تزریق کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای امنیتی تونس امروز یکشنبه اعلام کردند یک گروه را به اتهام حمایت از گروه‌های تروریستی موجود در کوه‌های استان «القصرین» بازداشت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری «بوابة الوسط»، وزارت کشور تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد، یگان‌های تفحص و بررسی جرایم تروریستی گارد ملی این کشور با هماهنگی اداره «پیشگری از تروریسم» استان القصرین موفق به کشف این گروهک تروریستی شدند.

وزارت کشور تونس افزود: بازجویی‌های به عمل آمده ثابت می‌کند که عناصر این گروهک تروریستی اقدام به رصد و کمین‌گذاری اهداف امنیتی و نظامی در استان القصرین کرده و قصد داشتند این اهداف را در روزهای آتی هدف حملات خود قرار دهند.

در همین راستا، یگان‌های امنیتی وابسته به حوزه امنیت ملی منطقه «مدنین» در عملیاتی جداگانه توانستند چهار نفر از عناصر تروریستی یک گروهک تروریستی را در منطقه «جربة» به اتهام تبلیغ برای داعش و وابستگی به این گروه تروریستی دستگیر کردند.

وزارت کشور تونس همچنین تاکید کرد افراد بازداشت‌شده قصد داشتند سلاح‌ها و مهماتی به منطقه وارد کرده و تفکر تکفیری را به شهروندان تونسی تزریق کنند.

تونس به دلیل هم‌جواری با لیبی که گروه‌های تروریستی از جمله داعش در این کشور فعالیت می کنند و حتی چند شهر آن را به تصرف خود درآورده اند از سوی گروه‌های تکفیری و تروریستی تهدید می شود.

مقامات تونسی به دنبال وقوع چندین انفجار تروریستی که 60 گردشگر خارجی و 13 نیروی امنیتی تونس در آن کشته شدند و نیز برای مقابله با فعالیت‌های تروریستی و جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها به این کشور طی ماه‌های گذشته اقدامات امنیتی خود را به بالاترین سطح رسانده است.

افزون بر این، تونس از بین کشورهای منطقه که شهروندان آن‌ها به گروه‌های تروریستی و تکفیری در عراق و سوریه پیوسته‌اند، بالاترین میزان را دارد و مطابق آمار رسمی وزارت کشور و وزارت خارجه این کشور، از آغاز بحران سوریه و تشکیل گروه تروریستی داعش در این کشور، بیش از 3 هزار نفر از شهروندان تونسی به این گروه‌ها ملحق شده است که 800 نفر از آنها کشته شده و 600 نفر آن‌ها به تونس بازگشته‌اند.

انتهای پیام/ص

http://fna.ir/ADOUVG


ویدیو مرتبط :
‫روایت تکان دهنده شاهدان عینی حادثه تروریستی مجلس از حمله مسلحانه گروهک وابسته به داعش‬‎