سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حوادث/ پاره شدن گردنبند راز قتل را بعد از 32 سال فاش کرد


حوادث/ پاره شدن گردنبند راز قتل را بعد از 32 سال فاش کردایسنا/ "کریستوفر همپتون" مرد 64 ساله‌ای که 32 سال پیش دختری 17 ساله را به قتل رسانده بود به حبس ابد محکوم شد.

"ملانی رود" دختر 17 ساله‌ ساکن شهر "باث" در انگلیس در یک شب تابستانی در سال 1984 با دوستانش بیرون رفت اما دیگر به خانه برنگشت.

رهگذری جسد این دختر را پیدا کرد و تحقیقات پلیس نشان داد که ملانی پس از اینکه به او تجاوز شده با 26 ضربه چاقو به قتل رسیده است.

پلیس دی‌ان‌ای فرد مهاجم را روی لباس مقتول پیدا کرده بود اما این دی‌ان‌ای با هیچ نمونه‌ای در بانک اطلاعاتی پلیس تطبیق نداشت و در تمام این سال‌ها پلیس نتوانست قاتل را پیدا کند.

این وضعیت ادامه داشت تا اینکه در نوامبر سال 2014 دعوای یک زوج بالا گرفت و کار به دخالت پلیس کشید. ماجرا این بود که مردی از نامزدش به دلیل اینکه گردنبندش را پاره کرده بود به پلیس شکایت کرد.

پلیس طبق رویه معمول از نامزد این مرد نمونه دی‌ان‌ای گرفت و آن را به بانک اطلاعات اضافه کرد. کارآگاهانی که روی پرونده‌های قدیمی کار می‌کنند، بدون اطلاع از این موضوع، یک بار دیگر سعی کردند دی‌ان‌ای قاتل را با دی‌ان‌ای یک میلیون نفری که در پنج سال گذشته به بانک اطلاعاتی اضافه شده بود مطابقت دهند.

در بین 200 نمونه جدید که به دی‌ان‌ای قاتل شبیه بود، دی‌ان‌ای زنی که گردن‌بند نامزد خود را پاره کرده بود بیشترین مطابقت را داشت.

پلیس تحقیق درباره این زن را آغاز کرد و فهمید که او یک پدر و یک برادر دارد. پدر این زن یعنی "کریستوفر همپتون" داوطلبانه به پلیس نمونه دی‌ان‌ای داد و همین نمونه نشان داد که او قاتل ملانی است.

به گزارش بی‌بی‌سی، اکنون دادگاه این مرد را که به جرم خود اعتراف کرده به حبس ابد محکوم کرده است. قاتل در تمام این سال‌ها زندگی عادی داشته، هیچ‌وقت سر و کارش به پلیس نیفتاده بود، برای بار دوم ازدواج کرده و از همسر جدیدش صاحب یک دختر شده است.



منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
قتل فاش‌کننده‌ی شیر آلوده در چین