سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قرارداد آموزش و پرورش با بانک ملی برای صدور کارت اعتباری خرید کالا هنوز نهایی نشده است


عباس هاشمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با تشریح جزئیات اجرای طرح فروش اقساطی کالا با کارت اعتباری، اظهار داشت: پس از جلساتی که با سیستم بانکی و سازمان مدیریت داشتیم، قرار شد بانک‌های صادرات، رفاه و ملی در اجرای طرح فروش اقساطی کالا حضور داشته باشند.

وی توضیح داد: بر این اساس، قرارداد بانک صادرات با سازمان بازنشستگی کشوری و بانک رفاه با سازمان بازنشستگی تأمین اجتماعی نهایی شده که هر کدام از این بانک‌ها حدود 350 هزار عدد کارت اعتباری خرید کالا برای مشتریان صادر خواهند کرد.

وی ادامه داد: قرارداد بانک ملی با وزارت آموزش و پرورش نیز در حال نهایی شدن است که امیدواریم هر چه زودتر به امضا برسد.

هاشمی با بیان اینکه هم اکنون بانک مرکزی در حال تست تراکنش‌ها از طریق دستگاه‌های پوز برای اجرای طرح فروش اقساطی کالا است، گفت: دلیل تأخیر در اجرای این طرح، موضوع اعتبارسنجی و گواهی کسر از حقوق بود که ممکن است برخی اقشار کم‌درآمد در این مورد با مشکل روبه‌رو شوند.

وی افزود: به همین دلیل قرار شد اگر دستگاه‌های دولتی در مورد سقف حقوق کارکنان یا بازنشستگان مشکلی در صدور گواهی کسر از حقوق داشتند، بانک‌های عامل با اخذ وکالتنامه از متقاضی، این مشکل را برطرف کنند.

وی تصریح کرد: اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای طرح فروش اقساطی کالا حدود 4200 میلیارد تومان است و فعلاً این طرح شامل اقشار کم‌درآمد جامعه خواهد شد، اما اگر امکان داشته باشد، قشرهای بیشتری مشمول اجرای طرح خواهند شد.

مدیرکل صنایع لوازم خانگی وزارت صنعت، مدت بازپرداخت وام کالا را 24 ماه عنوان کرد و گفت: بانک مرکزی خواستار پرداخت 12 ماهه این وام بود، اما با پیگیری‌های وزارت صنعت، این مدت به 24 ماه افزایش یافت.

به گفته وی، سود تسهیلات خرید کالا برای مشتریان 12 درصد خواهد بود و فروشندگان تخفیفی را در فروش خود اعمال می‌کنند که بر این اساس، سود 5 درصدی نیز از سوی فروشندگان به بانک‌ها پرداخت خواهد شد، اما در نهایت سود تسهیلات برای خریداران همان 12 درصد باقی می‌ماند.

وی، سقف حقوق دریافتی مشمولان کارت اعتباری کالا را 1.5 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: میزان خرید برای متقاضیان به طور میانگین 6 میلیون تومان خواهد بود.

وی دلیل کاهش سقف خرید از 10 میلیون به 6 میلیون تومان را پوشش طیف بیشتری از متقاضیان برای حضور در این طرح عنوان کرد.

هاشمی ابراز امیدواری کرد که طرح فروش اقساطی کالا در دهه اول اردیبهشت‌ماه اجرایی شود.

وی تأکید کرد: در این طرح فقط کالاهای داخلی عرضه خواهند شد و برنامه‌ای برای فروش اقساطی محصولات وارداتی نداریم.

وی با اشاره به فروش اقساطی کالاهای وارداتی در سال گذشته، گفت: این طرح به صورت مستقل اجرا شده بود و ربطی به فروش اعتباری کالاهای داخلی نداشت، در واقع از طریق آن طرح، بانک مرکزی می‌خواهد پلت‌فرمی را اجرا کند که بتواند کارت اعتباری با نرخ سود معمول بانک‌ها در اختیار مردم قرار دهد تا از آن برای خرید کالا و یا حتی پرداخت هزینه حمل و نقل استفاده کنند.

انتهای پیام/م


ویدیو مرتبط :
کارت اعتباری خرید کالا