ادعای تایمز آو اسرائیل: ایران به دنبال تشکیل گروه نظامی شیعه خود در غزه است


یک پایگاه صهیونیستی مدعی شد ایران تلاش می‌کند گروه نظامی تحت حمایت خود را در نوار غزه تشکیل دهد.

به گزارش  به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل؛ منابع صهیونیستی مدعی شدند ایران در حال تشکیل یک گروه شبه نظامی همانند حزب الله لبنان در نوار غزه است. این گروه نظامی تحت حمایت مالی و تسلیحاتی ایران قرار دارد هر روز در حال نیروگیری است و با نام "صابرین" 400 عضو دارد.

کانال 2 رژیم صهیونیستی در ادعایی بی‌اساس که منبع موثقی برای آن ذکر نشده است، اعلام کرد: ایران به دنبال تشکیل گروه تروریستی همانند حزب الله، در نوار غزه است. به دلیل آنکه یک حکومت شیعه این گروه تروریستی را حمایت می‌کند و اغلب ساکنان غزه سنی هستند، کار نیروگیری گروه صابرین با سختی پیش می‌رود.

کانال 2 رژیم صهیونیستی در ادامه ادعایش اعلام کرد: سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران از گروه صابرین حمایت مالی می‌کند. این گروه بوسیله "هشام صالح،" یکی از فرماندهان سابق گروه‌های مبارز اسلامی، رهبری می‌شود. این گروه تاکنون چندین حمله موشکی علیه مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی انجام داده است. در جریان درگیری میان نیروهای گروه صابرین و نیروهای صهیونیست که ماه گذشته بوقوع پیوست، "احمد سراحی،" از فرماندهان بانفوذ این گروه کشته شد.  

پرچم و سمبل گروه صابرین شباهت زیادی به پرچم حزب الله لبنان دارد که در سال 2006 (1384) مقابل نیروهای رژیم صهیونیستی ایستاد و مانع از تجاوز ارتش این رژیم با لبنان شد. در آن سال مقامات صهیونیست اعلام کردند حزب الله 150 هزار عدد انواع موشک در جنوب لبنان مستقر کرده و به سمت اراضی اشغالی نشانه گرفته است. دسترسی داشتن حزب الله به این حجم از تسلیحات برای مقامات صهیونیست غبرقابل باور بود.

در ادامه این گزارش ادعا شده است: مقامات اسرائیل بارها نسبت به امضای توافق هسته‌ای با ایران هشدار دادند زیرا معتقد هستند این توافق موجب می‌شود تهران بیش از گذشته قدرت بگیر و تهدید بزرگی برای کل منطقه خاورمیانه باشد. توافق هسته‌ای ایران و قدرتهای 1+5 که در ژوئیه (تیر) امضا شد به آزادسازی اموال بلوکه شده این کشور منتهی خواهد شد و بدون شک تهران از این اموال در جهت تقویت مالی و حمایت بیشتر از گروههای تروریستی استفاده می‌کند.

مقامات صهیونیست که هنوز بابت امضای توافق هسته‌ای، دلخوری عمیقی از آمریکا دارند، تلاش می‌کنند با فرافکنی و انتشار اخبار کذب درباره حمایت ایران از گروه‌های تروریستی به "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، ثابت کنند توافق بدی را امضا کرده است. کانال 2 رژیم صهیونیستی هم راستا با این نگرش مدعی شد: آزادسازی میلیون‌ها دلار از دارایی‌های ایران به این کشور فرصت می‌دهد علاوه بر تقویت گروه‌های تروریستی، زمینه ساخت بمب هسته‌ای را برای خود فراهم کند. ایران از 18 ماه پیش تشکیل گروه تروریستی صابرین را در نوار غزه آغاز کرد و هم‌اکنون تامین منابع مالی حماس و گروه‌های کوچک‌تر زیرشاخه آن را بر عهده دارد.

رژیم صهیونیستی با انتشار گزارش‌های مختلفی در کانال‌های تلویزیونی، اقدام به تشدید ایران هراسی میان ساکنان اراضی اشغالی کرده و بارها از طریق همین گزارش‌ها به مقامات آمریکایی درمورد تهدید ایران برای اسرائیل و خاورمیانه هشدار داده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


ویدیو مرتبط :
افتتاح تماشاخانه آو زیرنظر گروه نمایش آو