بهبود فضاهای آموزشی دانشگاه لرستان نیازمند 25 میلیارد تومان اعتبار


رئیس دانشگاه لرستان گفت: برای بهبود فضای آموزشی دانشگاه به 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

دکتر خسرو عزیزی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه لرستان، اظهار کرد: دانشگاه لرستان در مجموع مشکل سخت‎افزاری و فضا دارد.

وی ادامه داد: از لحاظ استانداردهای بین‎المللی که مصوبه وزارت علوم نیز است، سرانه فضای آموزشی برای رشته علوم انسانی 10 مترمربع، علوم پایه بین 14-12 مترمربع و کشاورزی و دامپزشکی 17 مترمربع است.

عزیزی یادآور شد: با توجه به اینکه در دانشگاه لرستان دانشجویان معماری، شبانه و پردیس جزو آمار حساب نمی‎شوند چنانچه تعداد دانشجویان را 6500 نفر در نظر بگیریم با احتساب فضای آموزشی دانشگاه که 65 هزار مترمربع است سرانه 10 مترمربع می‎شود.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه این دانشگاه در حال حاضر دانشکده ادبیات و علوم انسانی ندارد، ادامه داد: با احداث ساختمان مرکزی دانشگاه با مساحت 5900 مترمربع، فاز دوم دانشکده کشاورزی3500 مترمربع در قالب 36 کلاس درس و احداث دانشکده ادبیات و علوم انسانی وضعیت سرانه آموزشی بهتر خواهد شد.

عزیزی یادآور شد: در مجموع 25 میلیارد تومان اعتبار برای احداث ساختمان مرکزی(10 میلیارد تومان)، فاز دوم دانشکده کشاورزی و مجتمع آزمایشگاهی(5 میلیارد تومان) و دانشکده ادبیات و علوم انسانی(10 میلیارد تومان) اعتبار نیاز است و این در حالیست که با توجه به منابع موجود تنها ساختمان مرکزی را می‎توان احداث کرد.

وی تصریح کرد: اعتبار ساخت ساختمان مرکزی دانشگاه لرستان نیز از محل فروش مجتمع رفاهی فرهنگی دانشگاه تامین شده است.

به گزارش ایسنا هم اکنون 9000 دانشجو در دانشگاه لرستان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اختصاص 880 میلیارد تومان اعتبار به استان کردستان