ایران و ازبکستان در فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا


ملی‌پوشان فوتسال ایران در حالی روز یکشنبه در دیدار پایانی جام ملت‌های فوتسال آسیا مقابل ازبکستان قرار می‌گیرند که در صورت قهرمانی برای یازدهمین بار جام قهرمانی مسابقات را بالای سر می‌برند.

دیدار فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا 2016 تاشکند، یکشنبه دوم اسفند از ساعت 17:30 در ورزشگاه ازبکستان برگزار می‌شود که طی این دیدار تیم ایران قهرمان 10 دوره این مسابقات رو در روی ازبکستان میزبان بازی‌ها قرار می‌گیرد.

فوتسالیست‌های ایران در مرحله نیمه نهایی با حساب 13 بر یک ویتنام را شکست دادند و ازبکستانی‌ها نیز پس از تساوی 2 بر 2 مقابل تایلند در وقت‌های معمول، در ضربات پنالتی این تیم را با حساب 3 بر 1 حذف کردند تا تکلیف فینالیست‌ها مشخص شود.

فوتسالیست‌های ایران در صورت قهرمانی در این مسابقات یازدهمین جام را بالای سر می‌برند و این در حالی است که ایران در دو دوره اخیر این مسابقات از رسیدن به قهرمانی بازمانده است.

ازبکستان پیش از این دو بار در سال‌های 2006 و 2010 میزبان جام ملت‌های فوتسال آسیا بوده که حاصل آن برای ایران، یک مقام قهرمانی و یک نایب قهرمانی بوده است. ازبکستان همواره در مسابقات قهرمانی آسیا مقابل ایران شکست خورده است.

محمد کشاورز کاپیتان تیم ملی که با مصدومیت دسته و پنجه نرم می‌کرد و احتمال داشت به دیدار پایانی نرسد در بازی با ویتنام به میدان رفت و دو گل به ثمر رساند. همچنین حسین طیبی با 12 گل در صدر جدول گلزنان این مسابقات قرار دارد.

گردآوری:گروه ورزش سیمرغseemorgh.com/sportمنبع:isna.ir


ویدیو مرتبط :
فینال والیبال جام ملت های آسیا : ایران 1 - 3 ژاپن