فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



آخرین تصاویر به جا مانده از پدر 4 شهید دفاع مقدس


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «یدالله اکبری» پدر شهیدان «حاج عین الله»، «محمد شفیع»، «هدایت الله» و «نورالدین اکبری» بامداد یکشنبه دوم اسفند ماه 94 در سن 81 سالگی در اثر کهولت سن و بیماری دار فانی را وداع گفت.  پیکر این پدر بزرگوار دوشنبه سوم اسفند ماه از صفا شهر به سمت روستای شهیدآباد تشییع و به خاک سپرده شد.

شهید حاج «عین الله اکبری» 4 دی ماه سال 65 در منطقه شلمچه، شهید «محمدشفیع اکبری» 21 خرداد سال 60 در منطقه دارخوین، شهید «هدایت الله اکبری» 22 فروردین سال 62 در منطقه عین خوش و شهید «نورالدین اکبری» 26 اسفند ماه سال 63 در منطقه شرق دجله به شهادت رسیدند.

پدر شهیدان اکبری تنها پدر 4 شهیدی این روستای کوچک و کم جمعیت و یکی از 2 پدر 4 شهیدان استان فارس بود. روستای شهید آباد در دوران دفاع مقدس 43 شهید در راه انقلاب اسلامی تقدیم کرد. نکته‌ی قابل‌ توجه‌تر این است که از جمع 43 شهید این روستا 33 شهید از خانواده‌ی اکبری‌ها  و 7 شهید از خانواده یوسفی‌ها هستند. همین موضوع باعث شد تا نام روستایی که در بخش مشهدمرغاب شهرستان خرم‌بید استان فارس و 150 کیلومتری شیراز قرار دارد به شهید آباد تغییر یابد.

نام روستایی که یدالله اکبری در آن ساکن بود؛ پیش از این چمیان بوده است و اکنون نزدیک به هفتصد نفر جمعیت دارد. «شهید آباد خرم بید» علاوه بر 43  شهید، 50 جانباز نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. همچنین تمام افرادی که در این روستا زندگی می‌کنند انتساب فامیلی نزدیکی با شهدا دارند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
یادواره 230 شهید والامقام املش و 2 شهید گمنام دفاع مقدس